مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان:


بسیاری از پرونده‌های قضایی کرمان ریشه در قولنامه‌های عادی دارد

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان گفت: بسیاری از پرونده‌های قضایی استان کرمان ریشه در قولنامه‌های عادی دارد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از مهر، مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان در دیدار با اعضای هیئت‌مدیره کانون کارشناسان با اشاره به مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب در خصوص حدنگاری متر به متر عرصه‌های سرزمینی، به بیان آسیب‌های ناشی از عدم تحقق حدنگاری پرداخت.

سید مهدی هاشمی با اشاره به استفاده از ظرفیت این کانون در زمینه حدنگاری جهادی مناطق جنوبی، اظهار داشت: عدم انجام حدنگاری اراضی و ثبت معاملات املاک به‌وسیله قولنامه‌های عادی منشأ شکل‌گیری مفاسد گوناگون است.

 او با اشاره به این نکته که بسیاری از پرونده‌های قضائی استان کرمان ریشه در قولنامه‌های عادی دارد، افزود: بخش قابل‌توجهی از پرونده‌های مطروحه در محاکم دادگستری به علت فاقد سند بودن اراضی و املاک است.

 مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضائیه در سفر اخیر به استان کرمان یکی از اهداف این سفر را رسیدگی به مسائل و مشکلات ثبتی بیان کرد که بیانگر عقب‌ماندگی سنواتی در این حوزه است.

 او ادامه داد: بخش عمده این مشکلات را در شهرستان‌های جنوبی شاهد هستیم که برای رفع این نقیصه، قرارگاه جهادی حدنگاری شهید سلیمانی باتکیه‌بر ظرفیت ادارات ثبت‌اسناد و املاک شهرستان‌های سراسر استان، بسیج و دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده است که در این زمینه از کانون کارشناسان رسمی دادگستری به‌عنوان بازوی توانمند دستگاه قضائی نیز یاری می‌طلبیم.

 مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان گفت: این قرارگاه فعالیت خود را از شهرستان جازموریان به‌عنوان محروم‌ترین منطقه استان کرمان آغاز و در ادامه، کار را در سایر شهرستان‌های جنوبی دنبال خواهد کرد تا به یاری خداوند با هویت‌بخشی به اراضی و فراهم‌شدن امکان استفاده از تسهیلات بانکی و سایر مزایای اقتصادی سند مالکیت، غبار محرومیت از چهره این مناطق زدوده شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111850
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.