رییس‌کل دادگستری کرمان:


حکم اعدام سه عضو باند تجاوز به عنف در کرمان صادر شد

رییس‌کل دادگستری کرمان از صدور حکم اعدام سه متجاوز به عنف و اکراه از سوی شعبه دوم دادگاه کیفری یک این استان خبر داد و گفت: برخورد دستگاه قضایی با جرائم خشن سریع، قاطع و عبرت‌آموز خواهد بود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری استان کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی با بیان اینکه این حکم قطعی نیست و در دیوان عالی کشور قابل فرجام‌خواهی است افزود: پس از شکایت‌های واصله در مورد تعرض افرادی ناشناس به نوامیس مردم در ابتدای سال جاری در جاده هفت‌باغ کرمان، موضوع در دستور کار ویژه دستگاه قضایی و نهادهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی قرار گرفت.

او اعلام کرد: پس از انجام یک‌سری اقدامات منسجم اطلاعاتی و پلیسی، محل اختفای اعضای این باند در شهر کرمان و یکی از شهرستان‌های مجاور آن شناسایی و در عملیات هم‌زمان تمامی عوامل این اقدام غیرانسانی با همکاری پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر شدند.

حمیدی در مورد شیوه کار اعضای این باند توضیح داد: اعضای باند پس از اینکه سوژه‌های خود را عمدتاً افراد و زوج‌های جوان در اماکن خلوت جاده هفت باغ حدفاصل کرمان تا ماهان شناسایی می‌کردند و سپس با یک دستگاه خودرو ۴۰۵ جلو آن‌ها را گرفته و با معرفی خود به‌عنوان مامور و با تهدید اقدام به آدم‌ربایی، تعرض، تجاوز به عنف و در نهایت سرقت طلا و اشیای گران‌قیمت می‌کردند.

او با بیان اینکه دادگستری استان در راستای دفاع از حقوق مردم و مبارزه قاطع و قانونی با جرائم خشن در کمتر از چهار ماه به این پرونده رسیدگی کرده است، اعلام کرد: دادگاه پرونده را بر اساس شواهد، شکایت شاکیان، اعتراف متهمان و سایر موارد مورد بررسی قرار داد و در نهایت برای سه متجاوز به عنف حکم اعدام صادر شد.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه محکومان این پرونده در زندان به سر می‌برند، گفت: بلافاصله احکام بعد از تایید در دیوان عالی کشور اجرا خواهد شد.

حمیدی هشدار داد: افرادی که سودای چنین جرایم شیطانی و غیرانسانی را در سر می‌پرورانند بدانند که قوه قضاییه قاطعانه با آنان برخورد خواهد کرد و مجازات آنان سریع، قاطع و عبرت‌آموز خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115250
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.