رئیس پلیس راهور استان اعلام کرد


شماره‌گذاری ۱۸ هزار خودرو در کرمان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان از ارائه بیش از ۱۸ هزار خدمت به شهروندان در بخش شماره‌گذاری خودروها طی بهمن امسال خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، سرهنگ اسماعیل خوشوقت امروز ۹ اسفندماه در این رابطه اظهار کرد: بیش از ۱۸ هزار نفر از شهروندان استان کرمان در بهمن‌ماه امسال از خدمات بخش شماره ‌گذاری پلیس راهور بهره‌مند شدند و طی همین مدت همکاران من بیش از ۱۵ هزار خودرو را در مراکز تعویض پلاک نقل و انتقال دادند.

وی بیان کرد: بیش از ۳۰۰۰ شهروند نیز از خدمات پلیس راهور استان در بخش بازدیدهای تخصصی، ارجاعات قضایی، اسقاط، بازدید وسایل نقلیه کشاورزی، صدور المثنی مدارک خودرو و دیگر موارد بهره‌مند شدند.

رئیس پلیس راهور استان کرمان ادامه داد: بی اطلاعی برخی شهوندان از قوانین، مشکلاتی را در زمان وقوع سوانح رانندگی برای آنان رقم می‌زند که انقضای اعتبار گواهینامه و یا تعویض قطعات اصلی وسیله نقلیه از این قبیل هستند.

وی با اشاره به اینکه تعویض قطعات اصلی وسیله نقلیه بعضا با پیشنهاد معدود تعمیرکاران سودجو با هزینه‌های کمتر انجام می‌شود، گفت: برابر ماده ۳۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، تعویض قطعات اصلی وسیله نقلیه شامل موتور، شاسی، اتاق و رنگ بدون مجوز راهنمایی و رانندگی ممنوع است.

خوشوقت تاکید کرد: در صورتی که بدون مجوز اقدام به تعویض موارد فوق شود، بنا به تشخیص واحد رسیدگی به اعتراضات مندرج در ماده پنج تخلف به پرداخت جریمه از یک چهارم تا یک هشتم قیمت قطعه یا رنگ تغییر یافته خواهد شد و در صورت عدم کشف فساد در احراز اصالت قطعه تعویض شده و خودرو نسبت به اصلاح سند اقدام لازم به عمل می‌آید و چنانچه قطعه تغییریافته فاقد استانداردهای لازم و مقررات فنی باشد، نسبت به اوراق نمودن خودرو اقدام خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=101965
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.