رییس‌کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد


فروش ۳۸۶ میلیارد ریال از اجناس اموال تملیکی کرمان

به گفته رییس‌کل دادگستری استان کرمان با صدور دستورات لازم قضایی برای تعیین تکلیف اموال دولت طی سال گذشته ۳۸۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون و ۵۳ هزار و ۹۸۱ ریال اموال موجود در انبارهای سازمان جمع‌آوری و نگهداری اموال تملیکی در این استان به فروش رسیده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، حمیدی گفت: تعداد پرونده‌های متشکله در سال گذشته،۲ هزار و ۳۸۵ فقره پرونده بوده که به صورت تقریبی ۳۰۰ فقره مربوط به کالاهای بادوام و مابقی مربوط به پرونده‌های متعلقات سوخت بوده که عمدتا فاقد ارزش بوده‌اند.

وی بیان کرد: بنا به اعلام اداره کل جمع‌آوری و نگهداری اموال تملیکی در استان کرمان طی سال گذشته، علاوه بر کالاهای به فروش رفته، کالاهای غیرقابل مصرف نیز به میزان ۸۷ میلیارد و ۵۱۶ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۴۰۶ ریال در راستای حفظ سلامت مردم معدوم شده که با این اقدام ۴۳۴ فقره پرونده تعیین تکلیف شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: میزان استرداد پرونده‌های موجود در اداره کل جمع‌آوری و نگهداری اموال تملیکی و واگذاری کالاها به اشخاص حقیقی و حقوقی به تعداد ۲۵۷ فقره پرونده و ارزش ریالی آن ۵۴۴ میلیارد و ۳۸۶ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۴۵۶ ریال بوده است.

وی، تامین فضای مناسب برای انبارهای اموال تملیکی در استان کرمان و نیز تامین نیروی انسانی مورد نیاز این اداره کل را نیز مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: برخی از کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی در استان کرمان به دلیل خلا قانونی تعیین تکلیف نشده و باید برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز کشوری به منظور تعیین تکلیف این کالاها صورت گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103316
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.