رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد


مردم معاملاتشان را با اسناد رسمی انجام بدهند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: نیاز به فرهنگ‌سازی است تا همه معاملات مردم با اسناد رسمی صورت بگیرد و از قولنامه و سند دستی که هزاران مشکل ایجاد می‌کند، جلوگیری به عمل آید.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز ۲۳ مردادماه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد با توجه به سند تحول قوه قضائیه و اسناد بالادستی، همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری درباره ضرورت پرداختن به اسناد حدنگار در کشور، با تمام وجود در حال تلاش است تا این رسالت را در کشور به خوبی انجام بدهد.

وی افزود: تکلیف سازمان ثبت اسناد برای سنددار کردن املاک و هم نقشی که اسناد رسمی در پیشگیری از اختلافات در جامعه و ورود پرونده به دستگاه قضائی کشور دارد، به ویژه اسناد حدنگار با اهمیت است و تلاش بسیاری در سال‌های اخیر برای رسیدن به هدف صورت گرفته است.

حمیدی تصریح کرد: اسناد اراضی دولتی و هم اراضی مردم باید تبدیل به سند حدنگار شود و در استان کرمان نیز دوستان پیگیر هستند و در هفته قوه قضائیه امسال مقام معظم رهبری تاکید داشتند به اسناد رسمی در کشور توجه خاص صورت بگیرد و اعتبار داده شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: نیاز به فرهنگ‌سازی است تا همه معاملات مردم با اسناد رسمی صورت بگیرد و از قولنامه و سند دستی که هزاران مشکل ایجاد می‌کند و پرونده وارد محاکم قضائی می‌شود، جلوگیری به عمل آید.

وی اظهار کرد: در صدور اسناد حدنگار کشاورزی، استان کرمان مقداری نسبت به کشور عقب است. در ماه‌های اخیر این کار به خوبی پیش رفته و در حال پیگیری است.

حمیدی در پایان از خدمات آقای کردستانی که بیش از هفت ماه سرپرستی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان را به عهده داشت، قدردانی کرد.

در این مراسم سیدمهدی هاشمی به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان کرمان معرفی شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107536
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.