مدیرکل زندان‌های استان کرمان:


۴۴۶۶ خانواده تحت پوشش انجمن‌های حمایت از زندانیان استان کرمان هستند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان کرمان گفت: ۴۴۶۶ خانواده از زندانیان استان تحت پوشش انجمن‌های حمایت از زندانیان هستند و در سال گذشته ۱۸ هزار و ۴۳ مورد حمایت‌های نقدی و غیرنقدی از زندانیان صورت‌گرفته است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، رضا ذوالفعل‌نژاد ۱۸ فروردین‌ماه در نشست هیئت‌مدیره انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان اظهار کرد: در راستای اشتغال‌زایی زندانیان در حال حاضر تعداد ۲۶۴۷ مددجوی زندان‌های استان در ۱۲۲ کارگاه تولیدی، حرفه‌آموزی در حال اشتغال و فعالیت هستند.

او تصریح کرد: در راستای استفاده از ارفاقات قانونی برای زندانیان و به‌منظور استفاده حداکثری از پابندهای الکترونیکی و اعطای مرخصی به متهمان و محکومان، همچنین اعمال مجازات‌های جایگزین حبس با محوریت خدمات اجتماعی و عام‌المنفعه در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: باهدف توسعه استفاده از پابند الکترونیک اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مددجویان کردیم و بهره‌مندی از کمک‌های خیران و همیاری سازمان زندان‌ها و انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان در جهت فراهم‌سازی زمینه استفاده بیشتر از پابند الکترونیکی مؤثر بوده است.

ذوالفعل‌نژاد عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ دستگاه قضایی استان و اداره کل امور زندان‌های کرمان بهره‌مندی از نهادهای ارفاقی را در دستور کار خود قرار داد و در این راستا به ۹۲۴۲ نفر از زندانیان استان مرخصی اعطا شد.

او اقدامات اداره کل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ۴۴۶۶ خانواده از زندانیان تحت پوشش انجمن‌های حمایت از زندانیان هستند و در سال گذشته ۱۸ هزار و ۴۳ مورد حمایت‌های نقدی و غیرنقدی از زندانیان صورت‌گرفته و ۷۳۱ نفر از زندانیان به سازمان‌ها و نهادهای حمایتی معرفی شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116828
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.