ادعای سرایدار بودن وزیر پیشنهادی کار


ماجرای ارث ۳هزار میلیاردی وزیر پیشنهادی کار چه بود؟

زاهدی‌وفا رای اعتماد نگرفت اما ماجرای جنجالی ثروت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی چه بود؟ثروتی که در یک تخمین ۳هزار میلیارد تومان برآورد شده و او مدعی است ارثی است که بخشی از آن از پدر و بخشی مال و اموال برادر اوست.
هر چند دارا بودن تابعیت کانادایی خانواده زاهدی‌وفا در صحن علنی مجلس تکذیب شد اما ثروت افسانه‌ای وی با تایید موافقان همراه بود .

زاهدی‌وفا: اموالم هزار میلیارد تومان است و من سرایدارم

توسلی، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس در مخالفت با زاهدی‌وفا تاکید کرد: دارایی زاهدی‌وفا ۳ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی البته لیستی از این اموال نیز در مجلس شورای اسلامی ارائه داد و با اشاره به اسنادی که از اموال زاهدی‌وفا به دست آورده است، تاکید کرد: منزل ویلایی دهکده ۱۸۰۰ متر، زمین کرج ۴۲۰۰ متر، باغ دزاشیب ۱۸۵۰ متر، ویلای جنگلی سرودشت ۵۱۰ متر، آپارتمان گل سنگ نیاوران ۷۲ متر، خانه دزاشیب ۵۵۰ متر، باغ کرج ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر، باغ نائینی ۱۱ هزار متر، ویلای ساحلی در چلمدن ۲ هزار متر، خانه ویلایی نیروی هوایی ۴۰۰ متر، زمین شهرری ۱۵۰ متر، آپارتمان ۱۸۰ متری نیاوران و منازل دیگری که به نام ایشان وجود دارد.

توسلی افزود: بنده در جلسه نیز به ایشان یادآور شدم که براساس برآوردی که انجام دادم اموالش ۳ هزار میلیارد تومان است، ایشان به من گفتند رقم را بالا گرفتید، اموالم هزار میلیارد تومان است و من سرایدارم. این سرایداری به چه شکلی به دست آمده؟

اموال متعلق به برادر زاهدی‌وفاست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اسنادی که در دست ما است و در پی ساعت‌ها جلسه‌ای که با خانواده و برادرزاده‌های ایشان به دست آمده نشان می‌دهد که این اموال برای برادر وی بوده به جز دو موردی که مربوط به پدر مرحومشان است درست است که به صورت قانونی منتقل شده است، ایشان برادرشان مشکل داشته است و تمام اسناد پزشکی در این رابطه موجود است و حتی یک سفر به بروکسل برای درمان داشته است و بعد هم ورثه ایشان که خواهرانشان هستند مدعی این شدند که این پرونده ۱۱ سال است که در دادگاه‌ها در حال بررسی است و هنوز هم این پرونده باز است.

نماینده مجلس،‌وزیر کار نباید سرمایه‌دار باشد

نماینده مردم بهار، کبودرآهنگ در مجلس ادامه داد: وزیری که می‌خواهد وزیر کارگران، بازنشستگان، معلولان و بهزیستی و محروم‌ترین اقشار کشور باشد، قطعا نمی تواند سرمایه‌دار باشد و اگر باشد نمی‌تواند با این شاخص‌هایی که از سوی امام خمینی (ره) مطرح شده کار کند و موضوع را درک کند و بفهمد.

نادران نماینده اصول‌گرا: ۱۰سفر اربعین با زاهدی‌وفا بودم و ایشان متواضع است

با این حال الیاس نادران، نماینده اصولگرای مجلس در حمایت از زاهدی‌وفا سخن گفت و تاکید کرد: ما نزدیک به ۱۰ سفر در اربعین با خانواده و دختران ایشان همسفر بودیم. تواضع ایشان، بزرگ منشی و خاکی بودن ایشان بارز است. به هیچ وجه یک عکس در این ۱۰ سفر ندارد که استوری کند من سفر اربعین رفتم. در اربعین اخیر ایشان آمد و برگشت اما حتی اعضا کاروان متوجه نشدند. بنده شهادت می‌دهم خانواده ایشان از خودشان متواضع‌تر است. اگر هر کسی به هر دلیلی به او ارث و میراث رسیده و اموال پدر خود را مدیریت می‌کند نباید راجبش اینگونه قضاوت کنیم و بگوییم دستگاه‌ها اطلاعاتی و قضایی در خواب بودند.

فرزند ۵هزار و ۴۰۰مسئول در خارج از کشورند

هاجر چنارانی، نماینده مردم نیشابور و فیروزه نیز در مخالفت با زاهدی وفا به موضوع فرزندان وی اشاره کرد و گفت:  ما با رای بالای ۲۰۰ به کابینه رئیسی اعتماد کردیم اما این موضوع فرق دارد، من فرزند شهید هستم و پدرم بعد از ۷۴ ماه بسیجی در جبهه، فقط پلاک او برگشت و سه فرزند دارم که در خراسان رضوی به دنیا آمده‌اند لذا نمی‌شود یک وزیر دو فرزند داشته باشد که در کانادا متولد شده باشد و نمی‌شود تحصیلات وزیر حتی با بورسیه از دانشگاه امام صادق (ع) از کشور دیگری باشد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس یازدهم با بیان اینکه کاری نداریم سرمایه هزار میلیاردی از کجا آمده، گفت: با این حال انقلاب ما، انقلاب مستضعفان و محرومان است لذا قرار نبود بعد از ۴۳ سال این‌گونه تصمیم بگیریم ضمن اینکه آقای رئیسی گفته بود هرکس فرزندش تابعیت خارج داشته باشد خودش هم باید برود پس ما منتظر اجرای آن هستیم در حالی که فرزند ۵ هزار و ۴۰۰ و اندی از مسئولان در خارج از کشور هستند. چطور می‌شود که درآمد، حقوق و مسئولیت در ایران خوب است اما تابعیت آن بد است؟ آن هم تابعیت کشوری که متجاوز و متخاصم است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97323
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.