اجرای پروژه‌های آبخیزداری با اهداف جلوگیری از خشکسالی در جنوب کرمان

صبح امروز آیت اللهی موسوی معاون عمرانی استانداری، دڪتر احمدی مدیرڪل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب ڪرمان، دڪتر سعیدی مدیرڪل مدیریت بحران استان ڪرمان و ناوکی فرماندار شهرستان قلعه گنج از پروژه آبخیزداری پخش سیلاب حوزه آبخیز چاه دادخدا شهرستان قلعه گنج بازدید به عمل آوردند.

معاون عمرانی استانداری کرمان در حاشیه این بازدید با بیان اینڪه اجرای پروژه‌های آبخیزداری با اهداف جلوگیری از خشکسالی، ڪنترل سیلاب و جلوگیری از خطر سیل، مهار و کنترل روان آب ها و تقویت سفره های آب زیرزمینی است ابراز داشت: اجرای این پروژه ها در شهرستان قلعه گنج منجر به افزایش سطح آبهای زیر زمینی و پیشگیری از سیلاب ها می شود.

آیت اللهی موسوی افزود: اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری طی سالهای 1397 و 1398 در سطح استان منجر به افزایش سطح آب‌های زیر زمینی، پیشگیری از فرسایش خاڪ و تقویت سفره های آب زیر زمینی شده است

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان نیز ضمن اشاره به اینڪه آبخیزداری مهم ترین راهڪار برای مقابله با خشڪسالی است و ڪنترل روانابها و تقویت سطح آب سفره‌های زیر زمینی از مزیت‌های اجرای طرح‌های آبخیزداری در این منطقه است افزود: در سال جاری پروژه آبخیزداری پخش سیلاب حوزه آبخیز چاه دادخدا شهرستان قلعه گنج با عملیات های خاکی و سرریز سنگی ملاتی به حجم 206 هزار متر مکعب در حال اجرا است و در هر بارندگی ظرفیت کنترل 3 میلیون متر مکعب سیلاب را دارد.

حمزه احمدی افزود: این پروژه با اعتبار 37 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی سال 1398 در حال اجرا است که یک بند خاکی آن نیز به اتمام رسیده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بیان داشت: از ابتدای دولت دوازدهم تا کنون 100 طرح آبخیزداری با اعتبار 751 میلیارد و 760 میلیون ریال در هفت شهرستان جنوبی کرمان اجرا شده است..

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=38366
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.