سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر


اقدامات حفاظتی از لاک‌پشت‌های منقار‌عقابی خلیج فارس به دانشگاه باهنر کرمان سپرده شد

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: امسال اقدامات حفاظتی برای بهبود شرایط لاک‌پشت‌های منقار‌عقابی به‌عنوان یکی از گونه‌های در معرض خطر انقراض خلیج فارس به دانشگاه شهید باهنر کرمان سپرده شد.

عبدالرحمن مرادزاده روز سه‌شنبه به رسانه‌ها بیان کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان یکی از مراکز علمی معتبر در این زمینه است و قرار شده این دانشگاه با نظارت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و بهره‌گیری از متخصصان، کمک جامعه محلی و کارشناسان خبره کشور برای حفاظت از لاک‌پشت‌های منقار‌عقابی در جزایر نخیلو، ام الگرم، خارکو و سواحل پارک ملی دریایی نایبند اقدام کند.

وی افزود: متخصصان دانشگاه باهنر کرمان در قالب این طرح به پایش، تگ‌گذاری و ایجاد هچری سایت برای حفاظت از اینگونه ارزشمند می‌پردازند.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: اقدامات پایشی و حفاظتی لاک‌پشت‌های دریایی استان بوشهر از سال ۱۳۹۱ با حمایت صنعت و معاونت دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شده و اکنون شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود از فعالیتی‌های حفاظتی از این گونه در معرض خطر انقراض حمایت می‌کند.

مرادزاده اضافه کرد: در این راستا تاکنون اقداماتی از جمله آموزش جوامع محلی، پایش و زیست‌سنجی، رفع تهدیدات، ایجاد هچری سایت و پژوهش برای حفاظت از این گونه مهم و انجام شده و تداوم دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=104429
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.