رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جنوب‌کرمان:


توجه به سفره‌های آب زیرزمینی برای مبارزه با فرونشست زمین

جلسه شورای اداری اداره‌ڪل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب ڪرمان، با حضور دڪتر شهبازی معاون محترم وزیر کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ڪشور، در محل سالن اجتماعات زنده یاد مهندس بهبودی اداره‌ڪل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب ڪرمان برگزار شد.

در این نشست که با حضور مهندس سمیعی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان، دکتر احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، عملکرد اداره‌کل در سال جاری مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ڪشور ضمن اشاره به اهمیت جنگل و فضای سبز برای ادامه زندگی بشر گفت: طی 150 سال گذشته میزان دی اڪسید ڪربن هوا 30 درصد افزایش داشته ڪه برای سلامتی مضر است.

شهبازی افزود: تخریب جنگلها یڪی از عوامل افزایش گاز دی اڪسید ڪربن (co 2 ) است ڪه منجر به بالا بردن دمای محیط هم می شود.

وی ادامه داد: به منظور افزایش سرانه فضای سبز در ڪشور ڪشت 14 میلیون اصله نهال در قالب نهضت نهالڪاری همگانی برای ایرانی سرسبز را آغاز کردیم و قصد داریم این نهضت را تا پایان سال ادامه دهیم.

این مقام مسئول ادامه داد: به منظور جلوگیری از خطر فرونشست زمین در جنوب کرمان بایستی به صورت ویژه بر تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و احیا قنوات متمرکز شود تا ما در حوزه منابع طبیعی، میراث‌دار خوبی برای آیندگان باشیم.

در پایان خسرو شهبازی ضمن تبریک به‌مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر گفت: به مناسبت چهل و یڪمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 499 پروژه در منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌های سراسر ڪشور با اعتبار 522 میلیارد تومان در دهه فجر به بهره‌برداری می رسد.

وی افزود: پروژه آبخیزداری و آبخوانداری عملیات پخش سیلاب حوزه آبخیزشهری فاریاب به‌عنوان اولین پروژه از پروژه‌های مذکور در جنوب کرمان افتتاح می‌شود‌.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=41501
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.