جازموریانی که دیگر تنها نیست

روایتی از کمک‌های بی‌دریغ خیرینی که مراقب نفس‌های به شماره افتاده مردمان جنوب استان هستند.

خبرنگار: نجمه سعیدی 

اینجا ایران است سرزمینی که مردمانش یاد گرفته اند در سختی ها، هم دیگر را فراموش نکنند مردمی که از ابتدای تاریخ آموخته اند از حمله مغول تا حمله زمین، کنار هم تاب بیاورند، هنوز فراموش نشده بعد از آنکه زمین، جان بم را گرفت، چگونه همه دست به دست هم دادند تا بم را دوباره زنده کنند، چگونه همه چیز در خانه ها تقسیم شد تا سهمی هم به بچه های در سرما مانده بمی برسد.

یا بعد از سیل گلستان چگونه همه ایستادند تا ستون شوند برای سقف های خانه های ویران شده سیل زدگان، اینجا ایران است مردمانش به جای هم درد می کشند، اینجا ایران است سرزمین محبت ها و همیشه از این قلب بزرگ مهربان، کرمان و به خصوص مناطق محروم جنوب استان بی بهره نمانده اند.

البته این نکته نباید فراموش شود که محرومیت در جنوب استان به حدی است که این دریای مهربانی نیز توان سیراب کردن لب های تشنه اش را ندارد و در کنار دست های پر مهر مردم، نگاه مسوولان را هم می طلبد که شاید نظری کرده و فکری به حال این قامت های خمیده مردم زیر بار مشکلات کنند.

به طور معمول محرومیت در جنوب استان بی داد می کند اما امان از وقتی که شرایط جوی نیز خنجر برداشته و قامت لرزان این منطقه را زخمی دگر بزند.

آن موقع نفس ها به شماره می افتد، باران که تند می شود، تپش قلب های مردمان جنوب هم تند می شود، نگرانی همه وجودشان را می لرزاند، سیل هجوم می برد خانه ها را ویران می کند، جاده های ارتباطی را نابود می کند، محصولات کشاورزی را به یغما می برد و نداشتن های این مناطق جنوبی را بیشتر به رخ می کشد.

درست در همین لحظه است که دست هایی از آستین بیرون می آیند و معنای واقعی انسانیت را صرف می کنند تا بفهمانند که زندگی حتی با سیل، حتی بدون سقف، حتی بدون دارو، حتی بدون راهی برای رسیدن به بیمارستان، می تواند امیدوار کننده باشد با حضور مردمانی که بی چشم داشت،آمده اند تا از نداشته های این دیار کم کنند و این خیرین هیچ وقت هم به اندازه ای که لایق آن بودن، دیده نشدند این گزارش روایتی است از چند خیری که مهر می کارند و امید درو می کنند.

جازموریان تنها نیست

وقتی قصد کردم در مورد کسانی بنویسم که در روز های سخت کنار مردم جنوب استان بودند، اولین نامی که به ذهنم رسید سروش صلواتیان بود.

مرد جوانی که انگار خلق شده است که دست هایش را لابه لای سیمان و خاک فرو کند تا سقفی را برای خانوادهای علم کند، بیماری را به بیمارستان برساند، حلال همه ی مشکلات شود، اگر کارهای او را دنبال کنید، می بینید نمی توان در مورد خدمتی که به مردم ارائه می دهد، لیستی تهیه کرد.

صلواتیان همه کاری برای شادی مردم انجام می دهد و چقدر بی دریغ مهربانی می کند، حرف هایش را که می شنوی انگار در دنیای دیگری سیر می کند، دنیایی که بی شک رشک برانگیز است و آدم های بزرگ زیادی را در این بخشش بی دریغ شریک کرده است که آستین بالا می زنند، دیوار های خانه های ویران شده را تعمیر می کنند، سرویس بهداشتی می سازند و همه کار می کنن تا مردم محروم راحت تر زندگی کنند.

صلواتیان کمپین «جازموریان تنها نیست» را به راه انداخت، کمپینی که قرار است منطقه جازموریان را زنده کند. بر چسب هایی که به ماشین هایشان زده اند، مردم را به فکر وامیدارند که به این منطقه فکر کنند، انتشار ویدیو ها و اخبار کارهایی که انجام می دهد، اعتماد به صلوتیان را چند برابر می کند. اگر بخواهید می توانید از جزییات کار های او در صفحه اینستاگرامش مطلع شوید s.slvt .

شادی حق کودکان است

مرکز خیریه رضوان یکی دیگر از خیرین است که در بسیاری از دقایق به داد کودکان استان به خصوص جنوبی ها رسیده است، شعار این مرکز این است که شادی حق کودکان است.

هیات مدیره این مرکز هدف خود را شادی و رفاه کودکان بیان کرده اند، شادی ای که خیلی وقت ها گم شده است و اکنون علاوه بر کمک به سیل زدگان در پی جمع آوری کمک برای شب عید کودکان محروم هست.

این مرکز حتی در ساخت مدرسه نیز فعال بوده و به گفته یکی از اعضا هیات مدیره 12 مدرسه به حمایت این مرکز ساخته شده است. این مرکز خیریه نیز برای کمک از هر مسیری وارد می شوند.

رمشک، چال المدین و مارز در شهرستان قلعه گنج روستاهای بُرجک، میل فرهاد و طبق نمداد در شهرستان رودبار جنوب همه و همه شاهد کمک های بی دریغ این مرکز بوده اند. برای دیدن کار هایی که این مرکز انجام می دهد می توانید به صفحه اینستاگرامش مراجعه کنید kheirierezvan و اگربخواهید می توانید در مسیر پر از مهر این مرکز خیریه حرکت کنید. شماره کارت مرکز خیریه رضوان 6037691980008494

برای شما، همه کار می کنیم

مهربانی مرز ندارد، فرق نمی کند اهل کجا باشی، وقتی حتی هزار کیلومتر آن طرف تر کسی نیاز به کمک تو داشته باشد، پرواز می کنی.

این داستان زن و شوهری خیری است که در حد توان حواسشان به همه آسیب دیدگان این سرزمین است و بعد از سیل جنوب کرمان به یاری مردم این دیار هم شتافتند.

حتی بارها یادآور شدند که حاضرند همه کار برای مردم آسیب دیده کنند.

کمک های آنها از توزیع غذای گرم گرفته تا خرید آبگرم کن گسترده است، این زوج به همه ی نداشتن ها توجه می کنند، حتی نگران کودکی کردن بچه هایی هستند که اسیر سیلاب شدند و هدیه دادن اسباب بازی نشانی از توجه خاص این خیرین به کودکان است، فیلم های لحظه اهدا اسباب بازی که در پیج آیدا پوریا نسب و آزاد مطهری موجود است، برق چشم های کودکان را در لحظه گرفتن اسباب بازی نشان میدهد، شوقی که با هیچ چیزی در دنیا قابل مقایسه نیست.

کارهای این زوج را می توانید در پیج اینستاگرامشان ببینیدAizadcharity. اگر می خواهید هم قدم این زوج پر مهر شوید این شماره کارت به شما کمک می کند. مرکز نیکوکاری محب نیک 6037997950107921

قطعا به غیر این افراد که نامشان در این گزارش آمده است بسیار هستند کسانی که فقط افسوس و غصه نخورده اند، مردمی که علاوه بر غمگین شدن، آستین همت بالا زده و برای کمک وارد ماجرا شدند و واسطه خیر هستند برای اینکه کمک های مردی به دست مستحق برسند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=41261
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.