حدود 240 تسهیل‌گر حرفه‌ای‌، هماهنگی برنامه‌ها و فعالیت‌‌های آبخیزداری را دنبال می‌‌کنند

وحید جعفریان اظهار داشت: حدود 240 تسهیل‌گر حرفه‌ای‌، در رابطه با سیاست‌ها، برنامه‌ها وفعالیت‌های ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها‌، به ویژه اقدامات آبخیزداری‌، مشغول فعالیت هستند و نقش بسیار موثری را، در دخیل کردن جوامع محلی و بهره بردن از دانش بومی آنان ایفا می کنند.
وی افزود: اقدام ارزشمندی که سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور‌، در پروژه‌های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی‌، دنبال می کند‌، صرفاً پروژه‌های سازه‌ای و فیزیکی نیست‌، بلکه تمامی فعالیت‌های مرتبط‌، به ویژه مشارکت جوامع محلی و مردم را در انجام این پروژه‌ در دستور کار دارد.
مدیرکل دفتر آموزش ،ترویج و مشارکت مردمی سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور گفت: تخصیص 200 میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی‌، سبب شده است که فعالیت‌های مرتبط‌، با شتاب و گستردگی زیاد در حوزه‌های آبخیز استان ها‌، انجام شود.
وی تصریح کرد: اختصاص این اعتبار با تأکید بر نقطه نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام گرفته و به نوعی تعیین‌کننده اولویت‌هایی است که باید در مدیریت پایدار منابع طبیعی کشور‌، به آن توجه شود.
جعفریان یادآور شد: حوزه‌های آبخیز‌، تامین کننده منابع آب قنوات و آبهای زیرزمینی هستند و با توجه به خشکسالی و کم آبی که از چالش‌های جدی کشور است‌، فعالیت‌های آبخیزداری‌، می توانند به عنوان یک اقدام زیربنایی تلقی شوند.
این مقام مسوول افزود: خوشبختانه با شروع فعالیت ها‌، شاهد هستیم طیف‌های گسترده‌ای از جوامع محلی در رابطه با پیامدهای مثبت این طرح صحبت می‌کنند و نظرات و پیشنهاداتی برای اجرای فعالیت‌ها در سال آتی دارند که همه اینها به ما کمک می‌کند تا بتوانیم به مدیریت پایدار منابع طبیعی نزدیک شویم.
جعفریان گفت: اینکه مردم محلی بپذیرند و احساس کنند که در تصمیم‌گیری، بهره‌برداری و اجرای پروژه‌های منابع طبیعی نقش دارند، برای ما بسیار ارزشمند است.
وی در رابطه با بهره بردن از دانش بومی و توان افزایی جوامع محلی گفت: این پروژه باعث ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی شده و اجرای آن کمک کرده است تا مردم و مسوولان در کنار هم قرار بگیرند و نقطه نظرات و پیشنهادهای خودشان را مطرح و بهترین برنامه و تصمیم گیری را اتخاذ کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22421
4 نظرات
  1. امراله مهماندوست می گوید

    کلاس اول ابتدایی (قبل از انقلاب ) خانم گشاده رو یا زیبا که احتمالا از اهالی شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم بودند که خیلی مختصر اما با توجه به قدرت سرکوب حکومت شاهنشاهی حاکم بر کشور ایران احتمالا تمام توان ایشان بوده است اینجانب را با مرحوم آیت الله موسوی خمینی (امام خمینی) و کاری که می خواهد انجام دهد (انقلاب اسلامی) آشنا کردند اما ازاول انقلاب تا کمی قیل ازهم اکنون درشهرهای خنج و کلان شهر شیراز و شهرجدید صدرا بسیجی فعال بوده ام حدود بیش از دو سال داوطلبانه از طرف بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلاامی درخط مقدم دفاع مقدس از جنوبی ترین محور مرزی کشور تا غربی ترین محورمرزی کشور در دفاع مقدس حضوری فعال داشته ام حدود یکسال به عنوان وظیفه ای که صد درصد داوطلبانه بوده از طرف کمیته انقلاب اسلامی (لشکر 28 روح الله) درخط مقدم محورهای مرزی جنوب کشورحضوری فعال دردفاع مقدس داشته ام ازاول دفاع مقدس تا پایان آن چند باری تا مرز اسارت و شهادت پیش رفته ام اما جانبازی (با سه بارمجروحیت ) دردفاع مقدس نصیبم شده است با این سابقه طولانی که به شرح فوق در زندگی خود فعالیت داشته ام حال می گویم که کارهایی که دولت ایران می گوید برای ایثارگران درکشورانجام داده است تبلیغات دروغین دولتی است برای مثال اینجانب اشتغالم در … را مدیون شخص آقای عزیز منصوری هستم نه جانباز بودنم خیلی دوست دارم تا محلی پیدا شود تا موارد دیگری را بنویسم و منتشر شود.

  2. امراله مهماندوست می گوید

    اینجانب ازعشایر بنکوی عرب تیره ایگدر طایفه عمله ایل قشقایی هستم که از طرف پدر بزرگ خان محلی (درزمان احمد شاه قاجار) و پدر خان محلی (رضا شاه پهلوی) و خود خان محلی (محمد رضا شاه پهلوی) به جد اینجانب و پدر بزرگ اینجانب و پدراینجانب ظلم نموده اند که درنهایت به شخص اینجانب ظلم نموده اند.

  3. امراله مهماندوست می گوید

    برخلاف شایعات منتشر شده توسط مخالفان کشورایران درفضای مجازی سیل دردروازه قرآن کلان شهر شیراز ربطی به استقرار و عملکرد ارتش و سپاه و نیروی انتظامی ندارد بلکه مربوط به زمین خواران دولتی و خصوصی است که برای فروش حداکثری زمین در بالادست و اطراف بنای تاریخی و پائین دست بنای تاریخی دروازه قرآن درکلان شهر شیراز برای بدست آوردن حداکثرپول مکان عبور آب باران به طرف رودخانه خشک درمرکز کلان شهر شیراز را به مردم کلان شهر شیراز فروخته اند و این مشکلات را برای تمام مردم ایران در کلان شهرشیراز درست کرده اند. اگرشهرداری کلان شهر شیراز برای عبور آب باران از قبل از دروازه قرآن تا رودخانه خشک تونل مناسبی را درزیر زمین (بلوارها و خیابان های که به رودخانه مرکزی کلان شهر شیراز منتهی می شود) حفرکرده بود حال هم وطنانمان را در محل دروازه قرآن سیل نمی برد تمام زمین خواران درکلان شهرها و شهرها و روستاها بایستی محاکمه شوند اما مسئولین کشورایران اراده ای برای مجازات زمین خواران دولتی و خصوصی درسطح کشورایران ندارند.

  4. امراله مهماندوست می گوید

    خیلی ها وقتی وارد شهر جدید صدرا شدند از لحاظ مالی فقیر بودند بعد شدند حاجی غنی و خیلی ها هم وقتی وارد شهر جدید صدرا شدند از لحاظ مالی ناتوان بودند شدند حاجی توانا نام این شهر جدید را به جای این صدرا با هرمعنی که داشته باشد بایستی می گذاشتند شهر جدید کارکنان شرکت عمران شهر جدید صدرا و بنگاه داران مربوطه چمع این افراد برای صد نسل بعد از خودشان ثروتی عظیم مانند تعداد زیادی باغ شهری و … فراهم کردند خوش به حال فرزندانشان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.