سیل جیرفت خسارت نداشت/باران ادامه دارد، شهروندان نزدیک رودخانه نشوند

سرپرست فرمانداری جیرفت می‌گوید که تاکنون از سیل عصر دیروز(یکشنبه) در منطقه سرگز بخش اسفندقه هیچ خسارت جانی و مالی گزارش نشده است اما باران هنوز ادامه دارد و مراقبت ها باید تشدید شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، احمد بلندنظر اظهار داشت: در پی بارش باران عصر دیروز شاهد طغیان رودخانه فصلی سرگز بودیم.

وی از تشکیل ستادبحران در شهرستان جیرفت طی روزگذشته خبر داد و گفت: در این نشست مقرر شد دستگاه های سنگین در محل های پرخطر مستقر شوند و ماشین آلات سنگین بخش خصوصی نیز برای حضور در بحران آمادگی داشته باشند.

بلندنظر صریح کرد: بخشداران بخش های مرکزی، جبالبارز، ساردوئیه، اسماعیلی و اسفندقه نسبت به مدیریت وضعیت در شرایط بحران و آماده باش هستند تا دستگاه های مستقر بموقع به موارد احتمالی ورود کنند.

مردم از نزدیک شدن به رودخانه ها بپرهیزند

سرپرست فرمانداری جیرفت گفت: با توجه به گزارش سامانه های هواشناسی مردم از نزدیک شدن به رودخانه ها بویژه رودخانه های فصلی خودداری کنند.

بلندنظر از لغو مرخصی مدیران و حضور فعال آنان در شهرستان خبر داد و گفت: تمامی دستگاه های عضو ستاد بحران در حوزه کاری خود تمهیدات بحران لازم را برنامه ریزی کرده اند.

وی اظهارداشت: مردم در شرایط بحرانی اخبار موثق را از رسانه های معتبر دریافت کنند و به شایعات توجه نکنند.

بلندنظر به حوزه راه های ارتباطی نیز اشاره کرد و گفت: در صورت بروز هرگونه مشکل از مردم می خواهیم به علت اولویت باز نگاه داشتن راه های اصلی و شریانی با مسئولان همکاری کنند و با اولویت، راه های آسیب دیده بازگشایی می شود.

شهرستان جیرفت در جنوب استان کرمان قرار دارد.

گفتنی است، هواشناسی برای استان کرمان هشدار قرمز طی هفته جاری صادر کرده و بیشترین حجم باران که ناشی از سامانه مونسون خواهد بود نیز اواسط هفته به بعد اعلام شده است؛ همه دستگاه های متولی بسیج شده اند تا زمینه پیشگیری از بروز خسارت های جانی و مالی را فراهم کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=92725
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.