شناسایی عاملین شکار دو راس قوچ وحشی در شهرستان جیرفت

کرمان نو- رئیس اداره محیط زیست شهرستان جیرفت گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان طی گشت و کنترل های شبانه روزی ،در ارتفاعات کوه نمکی دهستان گِوِر با شنیدن صدای شلیک گلوله متوجه حضور شکارچیانی در منطقه شدند که اقدام به شکار دو راس قوچ وحشی کرده بودند.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست جیرفت متخلفین به محض رویت مامورین اجرایی به همراه لاشه حیوانات شکار شده و ادوات شکار از منطقه متواری شدند اما با تلاش محیط بانان و تحقیقات محلی سه نفر از آنان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند. همچنین از متخلفین کله قوچ وحشی به همراه دو جلد پوست کشف و ضبط شد.

در این خصوص رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت گفت:براساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک راس قوچ وحشی معادل دویست و پنجاه میلیون ریال تعیین شده است که این مبلغ فقط بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست است.

مهندس قریشی اظهارداشت: علاوه بر این متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانواران وحشی محاکمه شده و براساس ماده 12 قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا براساس مصوبه جدید هیات دولت به جزای نقدی از سی میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهد شد.

مهندس قریشی از تشدید فعالیت اکیپ‌های سیار به منظور حراست و کنترل مناطق خبر داد و تاکید کرد: به‌طور قطع در این ایام با سودجویی و اقدامات خلاف قانون به شدت برخورد می‌شود و درصورت مشاهده تخلف، فرد متخلف به مراجع قضایی تحویل داده خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=67132
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.