رییس اداره حفاظت محیطزیست جیرفت خبر داد


ساخت آبشخور جدید و تامین آب برای جبیرهای جیرفت

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست جیرفت از ساخت آبشخور جدید و آبرسانی برای حیات‌وحش در این شهرستان خبر داد و گفت: اولویت اصلی، تامین آب و تشنه نماندن جبیرهای(گونه‌ای از آهو) این منطقه است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، محمد کمالی روز چهارشنبه اظهار کرد: باتوجه به خشکسالی متمادی چند دهه اخیر و کمبود منابع آب در مناطق به ویژه در فصل تابستان، حجم آبرسانی به حیات‌وحش جیرفت افزایش یافته و آبرسانی به صورت مستمر و منظم از سوی ماموران یگان‌حفاظت محیط‌زیست انجام و با این اقدام امنیت گونه‌های جانوری شهرستان تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه برای این آبشخور یک هزار متر لوله‌کشی از یک قنات انجام گرفته است ادامه داد: احداث آب انبارها و آبشخورهای جدید، تعمیر، مرمت و بهسازی آبشخورها و آب‌انبارهای سابق، لوله‌گذاری و لایروبی آبشخورها، تسطیح راه‌های دسترسی به آب انبارها و منابع آبی تامین‌کننده آب مورد نیاز حیات‌وحش از جمله اقدامات محیط‌زیست شهرستان در آبرسانی مستمر به حیات‌وحش است.
کمالی اضافه کرد: خشکسالی در کنار عوامل مختلف تهدید‌کننده جمعیت و گونه‌های حیات‌وحش از جمله تخریب زیستگاه، تصادفات جاده‌ای و شکار غیرمجاز، مهم‌ترین عامل تهدید حیات‌وحش است.

این مسئول از جمله راه‌های مهم نجات و جلوگیری از انقراض گونه‌های با ارزش جانوری را ساخت آبشخور، توزیع علوفه در حوزه قلمرو حیات‌وحش و ادای نذر طبیعت در آبرسانی به آبشخورها اعلام کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106879
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.