عملیات گیاه‌پزشکی در سطح بیش از 12 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از اجرای عملیات گیاه‌پزشکی در سطح بیش از 12 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی خبر داد.

قاسم رحیمی نیا معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه‌های گیاهپزشکی این اداره کل در سطح بیش از 12 هزار هکتار از عرصه‌های جنگلی اعم از طبیعی و دستکاشت این منطقه در حال اجرا است.

رحیمی نیا ضمن بازدید از پروژه گیاهپزشکی مقابله با آفت موش در جنگل‌های دستکاشت شهرستان رودبارجنوب افزود: پروژه‌های گیاهپزشکی عموماً شامل مبارزه با بیماری‌هایی همچون گیاه نیمه انگلی لورانتوس و دیگر آفات خسارت زا مانند تشی، موش، خرگوش، سوسک و سایر عوامل چوبخوار است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان این نکته که تمامی اقدامات بر اساس دستور العمل‌های فنی و قانونی است خاطر نشان کرد: در خصوص آفات خسارت زا اولویت اصلی انجام یکسری اقدامات مکانیکی به منظور جلوگیری از دسترسی جانور به درختان و یا دور کردن آن‌ها از نهال‌ها است تا کمترین خسارت ممکن به عرصه‌های جنگلی و دستکاشت وارد شود.

رحیمی نیا با اشاره به اینکه در سطح بیش از 3 هزار هکتار از جنگل‌های دستکاشت جنوب کرمان اقدامات گیاهپزشکی در حال اجراست افزود: متأسفانه به دلیل کاهش نزولات آسمانی، گرمای شدید هوا و خشکسالی‌های حادث شده توان و مقاومت درختان جنگلی بویژه نهال‌های کشت شده در جنگل‌های دستکاشت به شدت کم می‌شود که این امر موجب آسیب‌پذیری بسیار زیاد آن‌ها در برابر هرگونه تنش محیطی بویژه هجوم آفات و بیماری‌ها می گردد لذا در این خصوص کوددهی و آبیاری مستمر جنگل‌های دستکاشت می‌‌تواند در افزایش مقاومت گیاه در برابر عوامل گفته شده بسیار مؤثر باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=67751
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.