ذخایر مس از ۸ میلیارد تن عبور کرد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفته با کشف یک میلیارد تن ذخیره جدید، ذخیره مس به بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان رسید.

به گفته اردشیر سعدمحمدی در سال گذشته ۱۰۱ هزار متر حفاری عمقی انجام شد که نتیجه این اکتشافات یک میلیارد تن ذخیره جدید با عیار نیم درصد بود.به این ترتیب ذخیره مس در سال گذشته از ۸ میلیارد تن عبور کرد و بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان به ارزش برجای ذخیره اکتشاف شده اضافه شد.

او افزود: در حال حاضر ما از لحاظ ذخایر مس در دنیا رتبه هفتم را داریم که طبق برنامه‌ریزی‌ها باید به رتبه ششم برسیم.

سعدمحمدی می‌گوید ظرفیت فعلی کارخانه‌های کنسانتره یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن است و ظرف ۴ سال آینده ظرفیت تولید را به دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن می‌رسانیم.

به گفته او همچنین مقرر شده ظرفیت تولید کاتد را نیز به ۶۰۰ هزار تن افزایش دهیم. طبق برنامه‌ریزی‌ها ارزش درآمد شرکت نیز باید به ۴.۵ میلیارد دلار برسد.

سعدمحمدی گفت: در سال جاری سه کارخانه جدید افتتاح می‌کنیم که از این طریق ۴۰۰ هزار تن به تولید کنسانتره اضافه می‌شود یعنی ۸۰۰ میلیون دلار به درآمد افزوده می‌شود.

او اضافه کرد: در قالب ۲۹ پروژه ۲.۴ میلیارد یورو به اضافه ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح تعریف کرده‌ایم. این اتفاقات باعث می‌شود جزو ۱۰ شرکت برتر دنیا در تولید مس باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=67748
1 نظر
  1. علیرضا می گوید

    ما را چه حاصل
    معدن مس مال رفسنجان الودگی و مریضی و مرگ و میر مال رفسنجان ولی متاسفانه سود ان نصیب کرمان مثل استادیوم و باشگاه و بیمارستان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.