رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رفسنجان خبر داد


قطع و آتش زدن درختان جنگلی با هدف تصرف اراضی ملی در فردوسیه رفسنجان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رفسنجان گفت: افراد سودجو در منطقه فردوسیه آزادگان با هدف تصرف اراضی ملی اقدام به قطع و آتش زدن درختچه‌های جنگلی تاغ کردند که با حضور مامورین در محل، یک نفر از متخلفین دستگیر شد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، غلامرضا حسن‌شاهی امروز ۱۷ فروردین ماه در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: شب گذشته در پی گشت زنی شبانه ماموران پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی، مشاهده شد افراد سودجو در منطقه فردوسیه آزادگان با هدف تصرف اراضی ملی اقدام به قطع و آتش زدن درختچه‌های جنگلی تاغ نموده‌اند که با حضور مامورین در محل یک نفر از متخلفین دستگیر و یک دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت توقیف و تحویل عوامل کلانتری ۱۲ جهت سیر مراحل قضایی شد.

وی افزود: تاغ‌زارهای اطراف رفسنجان که با تلاش همکاران سابق منابع‌طبیعی با هدف بیابان‌زدایی ایجاد شده اند نقش مهمی در کاهش گرد و غبار و جلوگیری از حرکت شن های روان در منطقه دارند.

حسن‌شاهی تصریح کرد: اولین تاثیر بود و نبود این تاغ‌زارها، بر روستاهای مجاور است لذا می‌طلبد ساکنین این روستاها تلاش بیشتری در حفظ و حراست از پوشش جنگلی منطقه و همکاری با ماموران منابع طبیعی داشته باشند و در صورت هر گونه موارد مشکوک مراتب را به شماره تماس رایگان ۱۵۰۴ اطلاع رسانی نمایند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=102893
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.