رییس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد


جلب رضایت اولیای دم در ۲۸ فقره پرونده قصاص

به گفته رییس کل دادگستری استان کرمان طی سال گذشته، ۲۸ فقره پرونده قصاص در استان کرمان به به صلح و سازش منتهی شده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در برنامه به رنگ خدا در آستانه سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: اعتقاد دارم که قضا و قضاوت کردن در دین اسلام در اولویت دوم‌قرار دارد و اولویت نخست برای فصل خصومت ها به صلح و سازش اختصاص دارد.

او با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی (ع) فرهنگ صلح و سازش را نهادینه کردند، افزود: در نظام اسلامی، فرهنگ صلح و سازش جایگاه بلند و ویژه ای دارد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان گفت: فیصله دادن به خصومت ها با صلح و سازش، سیره پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) است و از این رو در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز موضوع صلح و سازش در قانون اساسی و اسناد بالادستی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه پرداختن به مصالحه در جامعه از جایگاه بالا و ارزشمندی برخوردار است، تصریح کرد: نهال شوراهای حل اختلاف پس از ۲۰ سال فعالیت به درختی تنومند و قانونمند تبدیل شده و با فعالیت این شوراها در کنار نظام رسیدگی عادلانه به پرونده ها، موضوع صلح و سازش نهادینه شده است.

او با اساره به اینکه تاکنون، ۳۲۳ شورای حل اختلاف در استان کرمان فعالیت دارند، بیان کرد: طی پارسال ۲۲۵ هزار و ۷۶۸ پرونده در شوراهای حل اختلاف استان رسیدگی شده است که ۴۵ درصد آن ها معادل ۷۱ هزار و ۸۵۲ پرونده با صلح و سازش مختومه شده است.

حجت الاسلام حمیدی در بخش دیگری از سخنان‌خود با اشاره به فعالیت ستادهای صبر (صلح، بخشایش و رضایت) در کنار شوراهای حل اختلاف به منظور استفاده از ظرفیت بزرگان، سران طوایف، ریش سفیدان برای صلح و سازش در پرونده ها به ویژه پرونده های قصاص، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت سران طوایف، علما و ریش سفیدان برای رفع اختلافات قومی و قبیله ای و نیز در پرونده های کثیرالشاکی و تولید محتوای رسانه ای در حوزه صلح و سازش از دیگر اهداف ستاد صبر است.

او گفت: ستادملی صبر از ماه رمضان پارسال تاکنون پویش های مختلفی را راه اندازی کرده است که در قالب پویش به حرمت امام علی (ع) می بخشم، ۴ پرونده قصاص در استان کرمان به صلح و سازش منتهی شده و ۹۶ زندانی نیز آزاد شده اند.

او افزود: در قالب پویش به حرمت امام حسین (ع) می بخشم نیز در ماه های محرم و صفر ۲ پرونده قصاص به صلح و سازش منتهی شده و ۱۲۰ نفر نیز از زندان آزاد شده اند.

او به برگزاری پویش به عشق حاج قاسم‌ می بخشم نیز اشاره و بیان کرد: پویش به عشق امام رضا (ع) می بخشم نیز از سوم شعبان آغاز شده و تا سالروز ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد و در قالب این پویش، تلاش می شود که جلب رضایت اولیای دم در پرونده های قصاص حاصل شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=102896
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.