لاستیک‌سوزان کشاورزان، علت آلودگی شدید هوای کرمان اعلام شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمان علت آلودگی شدید صبح امروز (١٠فروردین) بخشی از شهر کرمان را اقدام آگاهانه یا ناآگاهانه برخی کشاورزان در سوزاندان لاستیک عنوان و تاکید کرد که این امر میزان آلودگی را افزایش داده بود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، مرجان شاکری افزود: به علت سرمای شدید کشاورزان طی چندروز اخیر اقداماتی مانند روشن کردن آتش با مواد سوختنی یا آتش زدن لاستیک انجام دادند که مشکلات زیست محیطی را به دنبال دارد و این آلایندگی طی دیروز و امروز شدیدتر بوده است.

به گفته وی امروز در غرب شهر کرمان نزدیک میدان فرودگاه شاهد آلودگی شدید هوا در اوایل صبح بودیم که با تابش خورشید این آلودگی کاهش یافت.

شاکری تصریح کرد: این آلودگی در لحظات صبحگاهی بشدت محرز بود به طوری که میدان دید افقی را کاهش داد و مشکلات تنفسی هم برای شهروندانی که آسیب پذیر هستند ایجاد کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: به دلیل سرمای شدید و باهدف جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی، کشاورزان اقداماتی را نظیر استفاده از موادسوختنی یا آتش زدن لاستیک طی شب انجام می دهندکه میزان آلودگی را افزایش می دهد.

شاکری از کشاورزان خواست اگر برای کاهش آسیب به درختان خود تدابیری را به کار می گیرند از سوخت های کم ضررتر استفاده کنند زیرا جهت وزش باد به سمت شهر است و این آلودگی مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می کند.

به گفته وی توصیه اشتباه لاستیک سوزی که دود بسیار آلاینده و سبک همراه با مواد سمی و سرطان زایی چون دی اکسین را به همراه داشته است نه تنها جلو سرمازدگی را نمی گیرد بلکه به دلیل تولید گازهای سمی آلایندگی شدید زیست محیطی اثر سوء بر سلامت دارد.

شاکری تاکید کرد: این اقدامات همچنین شکایت های شدید آحاد مردم را به همراه داشته که حق هم دارند لذا مقتضی است راهکارهای موثر و منطقی با اثر آلایندگی کمتر از سوی متخصصان و مسئولان متولی قبل از وقوع پیشنهاد شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86827
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.