محموله لاکپشت غیربرکه‌ای از کرمان برگشت خورد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: درحین رصد بازار شب عید محموله لاکپشت‌های غیربرکه‌ای شناسایی وبه زیست بوم خود برگشت شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، نادر سیدی گفت: این محموله به تهران برگشت داده شد تا در مراکز پرورشی یا زیستگاه اصلی خود رهاسازی شود.

او می‌گوید: همکاران ما در محیط زیست استان روزانه تمام بازار‌های خرید شهری را رصد کرده و موارد غیرمجاز را شناسایی می‌کنند.

به گفته سیدی، گونه‌هایی مانند سمندر، مار آبی ولاکپشت غیربرکه‌ای و قورباغه‌های سبز از دیگر مواردی هست که درایام شب عید به فروش می‌رسند.

فرمانده  یگان حفاظت محیط زیست استان می‌گوید: متاسفانه محیط زیست در بین مردم طرفداران احساسی زیادی دارد، اما اطلاعات مردم از محیط زیست کافی نیست.

سیدی گفت: مقوله‌ای که نگرانی جدی محیط زیست است بحث سگ‌های بلاصاحب است که تا چند سال آینده تعدادشان بیشتر ومعضل جدی برای زندگی شهرنشینی خواهند شد.

او همچنین د رخصوص رهاسازی ماهی قرمز شب عید در رودخانه ها نیز هشدار داد وگفت: مردم تصور می کنند رهاسازی ماهی قرمز در رودخانه کمک به محیط زیست است درحالی که این ماهی ها در نهایت در رودخانه یا تالابی که رودخانه به آن می ریزد می توانند برای ماهی های بومی خطرساز باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85923
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.