مرگ یوزپلنگ آسیایی در کرمان به دلیل کهولت سن

رضا جزینی زاده افزود: پس از کشف لاشه مشخص شد که چند روز از تلف شدن این حیوان گذشته است لذا با هماهنگی های انجام گرفته لاشه این حیوان به مرکز استان کرمان منتقل و تحقیقات در مورد علت مرگ آن آغاز شد.
آنطور که ایرنا نوشته به گفته جزینی زاده اوایل هفته جاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان راور درحال گشت‌زنی در منطقه مارکشه واقع در پناهگاه حیات وحش دربند راور با لاشه یک یوزپلنگ آسیایی مواجه شدند که چند روز از مرگش گذشته بود.
پناهگاه حیات وحش دربند راور در شمالی‌ترین نقطه استان کرمان قرار دارد.

شهرستان راور به علت قرار گرفتن در فلات مرکزی ایران و همجواری با کویر مرکزی ایران دارای تنوع زیستی بسیار بالایی بوده به‌طوری‌که اکثر گونه‌های گیاهی و جانوری استان کرمان در این شهرستان یافت می‌شود.

پناهگاه حیات وحش دربند راور در شمال و شرق شهر راور واقع گردیده که از شمال به ارتفاعات کلاغ‌پر و کوه طبس، از غرب به ارتفاعات ملخ خورده و مارکش، از جنوب به ارتفاعات تیغه‌سیاه و غفار و از شرق به تپه‌های سنگ‌انداز و دشت لوت منتهی می‌شود.

در سال ۱۳۸۷ پس از پیگیری‌های فراوان، پناهگاه حیات وحش دربند راور به تصویب رسید.

در پناهگاه حیات وحش دربند گونه‌های کل و بز، قوچ و میش، جبیر، پلنگ ایرانی، یوزپلنگ، کاراکال، انواع دیگر گربه‌سانان و سگ‌سانانی مانند کفتار و گرگ و همچنین پرندگانی مانند هوبره، زاغ بور انواع عقاب و پرندگان شکاری دیگر زندگی می‌کنند.

حدود 10قلاده یوز آسیایی نیز در منطقه وجود دارد و همچنین تعداد بسیار زیادی گور ایرانی نیز در گذشته‌ای نه‌چندان دور در منطقه وجود داشته‌اند که در حال حاضر همگی منقرض شده اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=20546
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.