معرفی ۱۴۰ واحد صنعتی متخلف به مراجع قضایی کرمان

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کرمان از معرفی ۱۴۰ واحد صنعتی متخلف به دلیل رعایت نکردن مسائل زیست محیطی به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، داریوش غفاری معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: با توجه به تکلیف قانونی صاحبان صنایع مبنی بر ارائه خود اظهاری و ارائه آمار و مستندات به اداره کل حفاظت محیط زیست استان و به منظور نظارت و پایش بهتر صنایع، به رغم اخطارها و مکاتبات صورت گرفته اقدامی در خصوص ارسال خود اظهاری انجام ندادند که در نهایت پس از بررسی مسائل فنی در طول سه ماه گذشته به استناد ماده ۱۶ قانون هوای پاک این صنایع با هماهنگی دستگاه قضایی به مراجع قضایی استان معرفی شدند تا براساس قوانین اقدام لازم با این صنایع صورت پذیرد.

او عنوان کرد: در خصوص تحقق شعار سال و حمایت از توسعه و اشتغال استان و تولید ملی در مرحله اول با انجام مکاتبه و ارائه راهنمایی لازم و در مرحله دوم به صورت اخطار کتبی، موارد تخلف به صاحبان صنعت اعلام شده است.

غفاری اظهار داشت: به رغم اقدام مثبت تعدادی از صنایع در ثبت اطلاعات در سامانه جامع محیط زیست انسانی و انجام خود اظهاری، برخی از صنایع بدون هیچ توجهی به تکلیف قانونی، از انجام خود اظهاری خودداری کردند که حسب وظیفه قانونی پیگیری قضایی در این خصوص در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

او از کلیه صنایع استان درخواست کرد:هر چه سریعتر اطلاعات مربوط به واحد صنعتی خود را در سامانه جامع محیط زیست انسانی به نشانی iranemp.ir ثبت نمایند تا از مشوق‌های قانونی لازم برخوردار شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76149
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.