نجات باکلان های مسافر شمال

درمان و رهاسازی پرندگان مهاجر توسط سیرجانی ها برای ادامه سفرشان صورت گرفت.

چندین روز از خبر مرگ بیش از 13 هزار پرنده ی مهاجر در تالاب میانکاله می گذرد و اخبار اضافه شدن به تعداد فلامینگو های صورتی فام تلف شده بین اخبار کرونا ویروس نادیده گرفته می شود.

اما میان اخبار تلخ پایان سال خبری مبنی بر رهاسازی پرندگان مهاجر مناطق سردسیری کشور شنیده شد.

در آخرین دوشنبه سال98 تعداد زیادی از پرندگان آبزی توجه مسئولان کارخانه ی کفه نمک سیرجان را به خود جلب می کند و آنها به محیط زیست شهرستان سیرجان اطلاع می دهند.

عابد کوهپایه دامپزشک و مسئول کلینیک دامپزشکی حیات وحش سیرجان که اولین کلینیک دامپزشکی حیات وحش جنوب شرق کشور است به همراه علی اکبر رسولیان رییس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان، اعضای انجمن رفتگران طبیعت سیرجان و گروه کوهنوردی همنورد در محل حاضر می شوند و موفق به زنده گیری بیش از 50قطعه از 72قطعه پرندگان می شوند.

به گفته عابد کوهپایه این پرندگان مهاجر از گرمسیر به مقصد شمال کشور هستند که احتمالا از هرمزگان به سمت شمال می روند و در مسیر به آبگیر کفه ی نمک سیرجان رسیده اند و برای استراحت گرفتار آب های شور این آبگیر شده اند.

کوهپایه افزود نام این پرندگان باکلان که نوعی پرنده آبزی و ماهی خوار است.پرندگان با آب شور دچار مسمومیت شده بودند که با تیم همراه اقدام به زنده گیری،شست و شو و درمان از طریق تزریق دارو کردیم و خوشبختانه توانستیم جان 50قطعه را نجات دهیم و با بهبودی کامل در سد تنگوئیه رها کنیم.این پرندگان احتمالا در یکی دوشب آینده سیرجان را به مقصدشان ترک می‌کنند.

زنده گیری

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=45200
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.