هجوم شن‌های روان در جاده‌های جنوبی استان

۲۱۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد و رودبار جنوب به دلیل طوفان شن و گردوخاک در معرض تهدید شن‌های روان قرار دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفته رانندگانی که قصد تردد در حوزه راه های جنوب کرمان را دارند جوانب احتیاط را رعایت کنند.

به گزارش ایسنا مسعود جمیلی نسبت به کاهش احتمالی دید در محورهای مواصلاتی جنوب کرمان هشدار داد و اظهار کرد: با توجه به آغاز وزش تندباد احتمال کاهش دید در جاده های جنوب کرمان وجود دارد.

به گفته‌ی او با توجه به مستعد بودن ۲۱۰ کیلومتر از جاده های جنوب کرمان برای ورود شن های روان به محورها برای عملیات شن روبی آمادگی لازم وجود دارد.

جمیلی از محتمل بودن افزایش کاهش دید افقی در جاده های جنوب کرمان خبر داد و گفت: لازم است رانندگان حتما قبل از عزیمت به این محورها ضمن تماس با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها از وضعت جوی اطلاع کسب و سپس به سمت مبادی ورودی و خروجی جنوب کرمان عزیمت کنند.

وی رعایت احتیاط توسط رانندگان را با توجه به احتمال ورود شن به بستر و باند راه  خواستار شد و گفت: در این شرایط رانندگان ضمن رعایت سرعت مطمئنه از عجله و شتاب، پارک و توقف نا ایمن در حاشیه جاده و سبقت غیرمجاز در شرایط کاهش دید جدا پرهیز نمایند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از باز بودن تمامی محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان در حال حاضر خبر داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74389
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.