پیش‌بینی طغیان رودخانه‌های فصلی در جنوب کرمان

هواشناسی کرمان نسبت به احتمال طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها در نیمه جنوبی این استان از عصر امروز تا روزهای آتی هشدار داد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمان تاکید کرد: طبق بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی در مناطق جنوبی استان طی ساعات بعدازظهر امروز افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، وزش تندبادهای لحظه ای و در مناطق مستعد بارش احتمالی، تگرگ پیش بینی می شود و این شرایط به طور متناوب تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، مریم سلاجقه با بیان اینکه بیشینه بارش ها در هفته آینده رخ خواهد داد گفت: طی این مدت طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها در نیمه جنوبی استان محتمل است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: همچنین با توجه به وزش بادهای جنوبی و انتقال ریزگردها از جنوب کشور به استان، طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا در نیمه جنوبی و غرب دور از انتظار نخواهد بود.

سلاجقه خاطرنشان کرد: در سایر مناطق استان نیز در ساعات بعد از ظهر امروز وزش باد پیش بینی می شود.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان از صعود به ارتفاعات و تردد در حاشیه رودخانه ای فصلی خودداری کنند توصیه کرد: کشاورزان و باغداران بویژه نخلداران جنوب استان با توجه به افزایش رطوبت در روزهای آینده و احتمال بارش در این مناطق، به منظور جلوگیری از بروز خسارت به محصولات با کارشناسان کشاورزی برای انجام تمهیدات لازم مشورت کنند.

ثبت گرم ترین نقطه کشور در شهداد

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان با اشاره به وضعیت پیش بینی شده هوا در شهرهای کرمان بیان کرد: صبح امروز لاله‌زار با ۱۱ درجه خنک‌ترین و شهداد با ۴۶ درجه گرم‌ترین نقطه این استان بوده است.

سلاجقه افزود: صبح امروز شهداد با حداقل دمای ۳۶ درجه، گرمترین صبح را در بین ایستگاه های هواشناسی کشور داشت و این در حالی است که اردبیل، رشت، ساری، گرگان، شهرکرد، بجنورد، ارومیه و بندرعباس در گرم‌ترین ساعات خود حداکثر دمایی کمتر از ۳۶ درجه داشته‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=92514
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.