کاشت نهال به یاد شهدا در مساجد جنوب کرمان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد جنوب کرمان گفت: به یاد شهدا ۱۵۰ اصله نهال در مساجد شهرستان های جنوبی کرمان کاشته می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجید خوبی زاده در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ۱۸ اسفند ماه ۱۳۷۱ با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی  برای تحقق ارزش‌ها و اصول سیاست فرهنگی جمهوری اسلامی ایران شکل گرفتند.

او می‌گوید: تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روح بخش اسلام و تاکید بر آرمان‌ها و ارزش‌های معنوی و فرهنگ اسلامی، گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی، هنری، اجتماعی، علمی و غیره، همگانی و عمومی کردن تمامی عرصه‌های فرهنگی و هنری و تحقق آزادی مناسبت‌های فرهنگی مردمی، زمینه سازی برای حضور فعال جوانان و نیرو‌های متعهد در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و شناسایی و تربیت استعداد‌های درخشان و استفاده از اوقات فراغت جوانان و حفظ و ترویج فرهنگ بسیجی، ارائه و عرضه فعالیت‌های فرهنگی، هنری براساس موازین و ضوابط اسلامی و ایجاد جاذبه‌های فرهنگی، هنری و کانون‌های پرتحرک و فعال مذهبی، اجتماعی و مردمی در مقابله با تهاجم فرهنگی مبتذل استکبار و کفر جهانی از اهداف شکل گیری کانون‌های مساجد است.

به گفته مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد جنوب کرمان هر ساله به مناسبت گرامیداشت ۱۸ اسفندماه ویژه برنامه هایی از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد جنوب کرمان اجرا می‌شود و امسال نیز همچون سال‌های گذشته قصد داریم ویژه برنامه‌های گرامیداشت این روز را اجرا کنیم.

او گفت: آیین غبارروبی و گلباران قبور مطهر شهدا، تجلیل از فعالان کانون‌های برتر رویداد ملی فهما ۱۴۰۰، تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآنی مد‌ها متان و جشنواره کتاب یکی دیگر از ویژه برنامه‌های گرامیداشت ۱۸ اسفند ماه است.

خوبی زاده می‌گوید: افتتاح یک باب کتابخانه تخصصی ویژه بانوان و خانواده در یکی از مساجد جنوب کرمان و طرح توزیع یک هزار جلد قرآن کریم از دیگر برنامه‌های ویژه سالروز تاسیس کانون‌های مساجد است و قرار است این قرآن‌ها در اختیار مساجد، کانون‌های مساجد و جلسات خانگی قرار داده شود.

او گفت: برپایی نمایشگاه آثار تجسمی با همکاری کانون خادمیاران رضوی و همچنین برگزاری نمایشگاه فعالیت‌های شاخص کانون‌های فعال فهما ۱۴۰۰ از دیگر ویژه برنامه‌های مناسبتی این روز است.

خوبی زاده گفت: با توجه به همزمانی ۱۸ اسفندماه با هفته منابع طبیعی با انعقاد تفاهم نامه همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد جنوب کرمان با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، همزمان با سراسر کشور طرح کاشت نهال در مساجد واجد شرایط اجرا می‌شود.

او داشتن فضای سبز و محوطه باز برای کاشت نهال را از شرایط لازم در اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: در طرح کاشت نهال در مساجد به همت فعالان کانون‌های مساجد در هر شهرستان، ۱۵۰ اصله نهال به یاد شهدا غرس می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد جنوب کرمان گفت: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا یکی دیگر از برنامه‌های ویژه ۱۸ اسفند ماه است.

او می‌گوید: علاوه بر این در سالروز تاسیس کانون‌های مساجد، آیین رونمایی از تازه‌ترین اثر تألیفی صمدالله سعیدی مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر برگزار می‌شود.

خوبی زاده گفت: با توجه به کسب رتبه پنجم ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد جنوب کرمان در مسابقات قرآنی مد‌ها متان از برگزار کنندگان تجلیل می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد جنوب کرمان گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ویژه سالروز تاسیس کانون‌های مساجد، برگزاری وبینار بصیرتی جهاد تبیین است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86088
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.