کاهش ۹۰ درصدی آتش سوزی در منابع طبیعی جنوب کرمان

محمدحسن کردستانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: اقدامات آموزشی و ترویجی گسترده‌ای نظیر برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ترویج فرهنگ منابع طبیعی از طریق ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی موجب کاهش این میزان حریق در جنوب کرمان شده است.

وی بیان داشت: بیش از ۹۵ درصد آتش سوزی‌های عرصه‌های ملی در کشور ناشی از بی احتیاطی‌ها و فعالیت‌های انسانی است که با اقدامات آموزشی در منطقه جنوب کرمان شاهد کاهش ۹۰ درصدی در این زمینه بوده ایم.

وی از برگزاری مانور اطفاء حریق در شهرستان منوجان خبر داد و گفت: این مانور برای آمادگی بیشتر در زمان بحران برنامه ریزی و انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بیان کرد: پس از سال‌ها خشکسالی، امسال بارندگی‌های خیلی خوبی در سطح کشور و همچنین در منطقه جنوب کرمان شاهد بودیم که این امر سبب افزایش پوشش گیاهی و رویش گیاهان علفی در عرصه‌های منابع طبیعی شده است.

وی افزود: با نزدیک شدن به فصل گرما، گیاهان علفی و پوشش گیاهی خشک شده و گرمای زیاد هوا نیز شرایط را برای ایجاد حریق مهیا کرده که در صورت کوچکترین بی احتیاطی می‌تواند منشاء خسارات جبران ناپذیری به عرصه‌های منابع طبیعی شود.

وی گفت: مانور اطفاء حریق منوجان در همین راستا برگزار شد تا در زمان بحران آمادگی لازم را داشته باشیم.

کردستانی تصریح کرد: ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها به صراحت اعلام کرده که در زمان آتش سوزی، اعضای ستاد مدیریت بحران اعم از لشکری و کشوری باید به یاری منابع طبیعی شتافته و در مهار آتش جنگل‌ها و مراتع همکاری‌های لازم را داشته باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27946
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.