کشف ۱۴۷ مورد تخلف صید و شکار در استان کرمان

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان کرمان گفت: طی پنج ماه گذشته ۱۴۷ مورد تخلف صید و شکار در استان کشف و ۲۰۵ شکارچی دستگیر شده اند.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، نادر سیدی، فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان کرمان گفت: طی پنج ماه گذشته ۱۴۷مورد تخلف صید وشکار در این استان کشف و ۲۰۵متخلف در این خصوص دستگیر شده اند.

او عنوان کرد: در ۲۴ مورد از این تخلفات قبل از اقدام به شکار از آسیب به حیات وحش جلوگیری شده و ادوات شکار نیز توقیف شده است.

سیدی با بیان اینکه از متخلفان دستگیر شده ۹۲ قبضه انواع سلاح کشف و ضبط شده است، تصریح کرد: این سلاح‌ها شامل ۸۰ قبضه سلاح شکاری دارای جواز حمل، ۱۲ قبضه سلاح غیرمجاز شامل ۹ قبضه شکاری و سه قبضه سلاح جنگی است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کرمان ادامه داد: طی کشف این تخلفات، تعداد ۶۷ حیوان پستاندار و۹۱ پرنده از متخلفان به صورت شکار شده، زنده و یا آثار مربوطه کشف شد که متاسفانه این تعداد حیات وحش از طبیعت حذف شده اند.

سیدی از مردم خواست با توجه به در نظر گرفتن خشکسالی، کمبود آب و غذا، تقارن با فصل زاد و ولد، از آسیب رساندن به حیات وحش خودداری کرده و در صورت مشاهده چنین مواردی با یگان حفاظت محیط زیست برای جلوگیری و کشف تخلفات صید و شکار همکاری کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76379
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.