احداث زیرگذر باغ شاهزاده ماهان ؛ درست یا اشتباه؟

زیرگذر باغ شاهزاده کرمان که به گفته مسوولان محلی قرار است به دلیل نبود راه مستقیم از باغ شاهزاده به شهر ماهان در این فاصله ایجاد شود هنوز از سوی میراث فرهنگی تایید نشده است.

مدتی است که مسوولان محلی و فعالان گردشگری و اقتصادی شهر ماهان مدعی اند از وجود گردشگر در باغ شاهزاده به دلیل نبود راه مستقیم از باغ شاهزاده به این شهر نفعی نمی برند.

فاصله بین باغ شاهزاده و شهر ماهان کم است اما دسترسی سریع و مستقیمی وجود ندارد و آن طور که مسوولان متتقدند به دلیل راه مستقیم به شهر کرمان مسافران ترجیح می‌دهند برای اقامت و رستوران رفتن به کرمان بروند.

حال این موضوع دغدغه مسوولان استانی شده و قرار است بر روی جاده دو بانده به سمت بم زیرگذر یا روگذر اجرا شود.

البته از دیدگاه راه و شهرسازی راه های ارتباطی این منطقه به صورت استاندارد اجرا شده و تمامی دسترسی ها وجود دارد اما هدف از این طرح جدید رفع مشکلات اقتصادی محلی است.

به گفته روابط عمومی راه و شهرسازی استان کرمان مشاور فنی و اجرایی توسط راه و شهرسازی و مشاور میراث فرهنگی و منظر توسط اداره میراث  انتخاب شده اند تا به یک طرح جامع برسند.

حمید آبسالان می گوید : پس از نهایی شدن طرح،  شورای فنی استان باید تصمیم نهایی را صادر کند و شاید اصلا این طرح به اجرا نرسد.

در این میان نگرانی هایی برای اهالی میراث فرهنگی به وجود آمد.

معاون میراث فرهنگی در گفت‌وگو با «کرمان‌نو» می گوید این طرح از سوی راه و شهرسازی پیشنهاد داده است و از سوی ما هیچ تاییده ای نگرفته و طرح پیشنهاد داده شده باید اصلاح شود .

مجتبی شفیعی از برگزاری چند جلسه کارشناسی در استان و یک جلسه در وزارت خانه در این خصوص خبر می‌دهد و تاکید می کند طرح مشاور به تایید نرسیده است و باید تغییراتی در آن اعمال شود.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=58382
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.