نامه دانشجویان دانشگاه باهنر به استاندار|‌ در اجرای رمپ تقاطع امیرکبیر تجدید نظر کنید

دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه شهید باهنر کرمان در اعتراض به اجرای رمپ ورودی تقاطع غیرهمسطح بلوار امیرکبیر و خطر تخریب سر در دانشکده فنی خواستار تجدید نظر در روند اجرای این پروژه شدند.

ماجرای اجرای تقاطع غیرهمسطح در بلوار امیرکبیر و خطر تخریب سردر دانشکده فنی کرمان در ماه‌های اخیر به یکی از پر چالش ترین مسایل شهر کرمان تبدیل شده است.

کشمکش بر سر تخریب سردر دانشکده فنی دانشگاه باهنر

در این بین حرفای ضد و نقیض زیادی وجود دارد.

اسرار حامیان میراث فرهنگی به ضربه اجرای رمپ ورودی تقاطع غیرهمسطح بلوار امیر کبیر به سردر ورودی دانشکده فنی از یک طرف و انکار مسولیین از طرف دیگر.

حالا در تازه ترین اظهار نظر جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه شهید باهنر کرمان در اعتراض به اجرای این طرح نامه ای به استاندار کرمان نوشته و با ذکر دلایلی خواستار تجدید نظر در روند اجرای این پروژه شدند.

این دلایل شامل:

افزایش امکان رخداد حادثه برای دانشجویان و کارمندان به علت نزدیکی رمپ پل به سردر ورودی دانشگاه.

سردر دانشکده فنی یکی از آثار تاریخی کرمان بوده که به نمادی برای دانشگاه شهید باهنر کرمان بدل گردیده است، لذا با قرار گرفتن پل و رمپ آن در محل یاد شده ، جلوه بصری این اثر تاریخی از بین می رود و گردشگران و مردم از دیدن آن محروم می شوند.

با توجه به این مسئله که دانشگاه محلی برای تحصیل دانشجویان و رشد ایشان در فضایی آرام می باشد ، پیش بینی می‌شود با احداث پل ، صدای زیادی از عبور و مرور وسایل نقلیه ایجاد شود که مزاحم فضای تدریس خواهد بود.

مشکلات شهری و ترافیکی نیز از دیگر دلایل اعتراض آنها بوده که در این نامه ذکر شده است.

این نامه با 1131 امضا که به صورت الکترونیکی جمع آوری و به دکتر فدایی استاندار کرمان فرستاده شده است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=57968
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.