میراث فرهنگی انار به دلیل رسیدگی نکردن به بناهای تاریخی تعطیل شد

نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان انار به دلیل رسیدگی نکردن به بناهای تاریخی این شهرستان توسط شورای شهر تعطیل شد.

همزمان با ورود استاندار کرمان به شهرستان انار، شورای شهر تصمیم گرفت نمایندگی میراث فرهنگی انار را تعطیل کند.

در این باره، علی علیپور اسماعیلی رئیس شورای شهر انار گفت: مدرسه‌ای به نام مدرسه سعدی که یک بنای تاریخی است در شهر انار به نماینده میراث فرهنگی سپرده شد قرار بود با تغییر کاربری این ساختمان به اداره میراث فرهنگی، از آن حفاظت شود و به این بنا رسیدگی کنند اما این اتفاق نیفتاد حتی پیمانکاری که پشت بام این مدرسه را مرمت کرده پولش را از میراث فرهنگی نگرفته است.

در واقع تنها بانوان هنرمندان صنایع دستی به این ساختمان رفت و آمد می‌کردند از طرفی بناهای تاریخی این شهر در وضعیت نامناسبی قرار دارند ما در اعتراض به عملکرد میراث فرهنگی این بنا را امروز تعطیل کردیم.

اداره میراث فرهنگی در انار نداریم

وی گفت: ما اداره میراث فرهنگی در انار نداریم نمایندگی هست. اینجا یک نمایندگی دارد و یک نفر آن را اداره می‌کند. ما هر چه می‌گفتیم وضعیت بناهای تاریخی انار خوب نیست کسی گوش نمی‌کرد تا اینکه در یک اعتراض آن را تعطیل کردیم شاید صدای ما را بشنوند.

به عنوان مثال اکنون ارگ تاریخی انار یک مخروبه است و کسی اصلاً به آن توجهی ندارد. ما پیشنهاد کردیم که میراث فرهنگی را به ما بسپارید ولی نمی‌پذیرند.

استاندار: نمایندگی ادارات در شهرستان انار مستقر شوند

علی زینی وند استاندار کرمان نیز در جریان بازدید از شهرستان انار گفت: یکی از خواسته‌های مردم شهرستان انار، استقرار نمایندگی ادارات در این شهرستان است پیگیری می‌کنیم ادارات کلی که مجوز رسمی دارند مسئولین خود را در این شهرستان مستقر کنند اداراتی که مجوز رسمی ندارند از چارت خود نمایندگی تام الاختیار اینجا بگذارند.

او ادامه داد: بنابراین نظر ما این است همه دستگاه‌های مؤثر مثل میراث فرهنگی یا سایر دستگاه‌هایی که مردم به خدمات آنها نیاز دارند یا ادارات خود را مستقر کنند یا اگر مجوز ندارد از چارت خود نمایندگی مستقر کنند تا مردم مجبور نباشند برای کارهای خود به شهرهای همجوار مراجعه کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=59837
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.