اخطار اداره کل میراث فرهنگی به مالک خصوصی یک کارونسرا؛


نگرانی برای کوزه‌گران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان به مشکلات پیش آمده برای کاروانسرای کوزه‌گران اشاره کرد و گفت: تذکرات لازم به مالک کاروانسرای کوزه‌گران برای تعیین تکلیف این بنای تاریخی داده شده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، فریدون فعالی امروز پنجم شهریورماه با اعلام این مطلب اظهار کرد: چنانچه مالک خصوصی این کاروانسرا به تذکرات میراث فرهنگی در خصوص مرمت و بازسازی این بنای تاریخی توجه نکند آنگاه در صدد تصرف این کاروانسرا برخواهیم آمد و مرمت و بازسازی آن را در دستور کار قرار خواهیم داد.

او با اشاره به اینکه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی دارای مالکیت خصوصی با محدودیت‌هایی مواجه است، افزود: رفع این محدودیت‌ها تنها در سایه تعامل میان مالکان و دستگاه متولی حاصل می‌شود.

فعالی بیان کرد: امیدواریم دیگر بناهای تاریخی که دارای مالکیت خصوصی و همچنین در ید دستگاه‌های دولتی هستند را بتوانیم با تعامل و همکاری مرمت و به چرخه گردشگری وارد کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان خاطرنشان کرد: این اداره‌کل آمادگی همکاری با مالکان خصوصی بناهای تاریخی برای مرمت و حفاظت از این بناها را دارد و برای حمایت از آنها تسهیلات کم بهره اعطاء می‌کند.

گفتنی‌ست که استان کرمان کاروانسرای تاریخی زیادی دارد که شرایط مالکیت برخی خصوصی، برخی اوقافی و برخی دولتی هستند اما تا کنون میراث فرهنگی، اقدامی در راستای مرمت و احیا و تعیین کاربری جدید برای آن‌ها انجام نداده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95905
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.