استاندار کرمان: از معادن خیری به استان نمی‌رسد

استاندار کرمان گفت: معادن هم اکنون در استان کرمان مانند یک تک درخت در کویر هستند که صنایع جنبی، خدمات و صنایع پایین دستی معدن در استان شکل نگرفته و اراده‌ای در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، محمدمهدی فداکار صبح امروز پنجم شهریورماه در جلسه رفع موانع تولید استان گفت: در استان کرمان همه گرفتار یک بادکنک به اسم معدن شده‌ایم که خیر آ‌ن‌ها به استان نمی‌رسد و فقط اراضی استان خالی می‌شود و شلاق به پهلو زمین زده می‌شود و ۳۰ سال دیگر بیکاری و تبعات اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

او افزود: چقدر باید بجنگیم تا مدیران این مجموعه قانع شوند و کمک کرده و نگاهشان اصلاح شود. به عنوان مثال بحث خرید مایحتاج از داخل استان کرمان موضوعی است که همیشه پیگیری و مکررا به مدیران معدنی استان اعلام می‌کنیم.

فداکار تصریح کرد: بخش بازرگانی مرتبط با معادن یکی از کارهایی است که در حوزه معادن در استان کرمان می‌تواند شکل بگیرد و دنبال این کار هستیم اما شاهد هستیم خریدهای معادن و صنایع معدنی از خارج از استان صورت می‌گیرد و موضوع دیگر انتقال منابع شرکت‌های بزرگ به بانک‌های استان کرمان است که باید صورت بگیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95909
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.