افزایش سرقت در کرمان| ۱۰ درصد رخدادهای امنیتی در محدوده «هفت‌باغ» است

فرماندار کرمان سرقت‌های خرد و کوچک را بیشترین سرقت‌های کرمان دانست و گفت: حدود ۱۰ درصد رخدادهای امنیتی کرمان در محدوده گردشگری هفت‌باغ اتفاق می‌افتد.

علی بابایی صبح امروز در کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت شهرستان کرمان افزود: بر اساس تحلیل‌های آماری تعداد سرقت‌های اماکن خصوصی و زیربنایی در شهرستان کرمان رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه با شنیدن نام سرقت، نام نیروی انتظامی مطرح می‌شود و همه تصور می‌کنند که نیروی انتظامی مسئول سرقت است گفت: این در حالی است که نیروی انتظامی بعد از وقوع جرم وارد عمل می‌شود.

فرماندار کرمان با عنوان اینکه سرقت‌های خرد در کرمان رو به افزایش بوده که ناشی از کوتاهی افراد و سایر دستگاه‌ها است تصریح کرد: سرقت‌های خرد ایجاد نارضایتی در بین مردم ایجاد کرده و خانواده‌ها را درگیر می‌کند.

وی با بیان اینکه سرقت خودرو برای مردم بسیار ناراحت‌کننده است افزود: این در حالی است که کوتاهی از خودشان بوده و هنگام استفاده از خودرو سهل‌انگاری کرده‌اند و بعضا سوئیچ را روی خودرو گذاشتند.

وی گفت: استان کرمان از امن‌ترین استان‌های کشور بوده و وضعیت امنیتی استان در این حوزه مطلوب است.

او تصریح کرد: با این وجود در شورای تامین شهرستان کرمان حتی یک سرقت هم زیاد است و تلاش می‌شود تا از هرگونه سرقت جلوگیری شود.

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نتوانستیم معتادان متجاهر را از سطح شهر جمع‌آوری کنیم گفت: یکی از دلایل افزایش سرقت‌ها حضور معتادان متجاهر در سطح شهر است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=49720
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.