کمبود ذخایر همه گروه‌های خونی در کرمان

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به کمبود خون در استان می‌گوید مصرف خون و فرآورده‌های خونی به دلیل انجام اعمال جراحی و همچنین تصادفات در تعطیلات بیشتر است.

روح الله میرزائی افزود: با توجه به ایام پایانی سال و اینکه هر ساله، به دلیل مشغله های کاری در این ایام کاهش مراجعه به پایگاه های انتقال خون سراسر استان وجود دارد.

او اضافه کرد: در تعطیلات نوروزی نیز به دلیل تعطیلی و سفرهایی که ممکن است انجام شود (که امیدواریم در ایام کرونا این اتفاق نیفتد) با کاهش اهدای خون شدیدتری مواجه هستیم.

میرزائی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد کاهش مراجعین برای اهدای خون و به تبع آن شاهد کاهش ذخایر خون استان کرمان هستیم و بحران کرونا مزید بر علت شده و کاهش اهداء شدیدتر است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: هم اکنون با کاهش ذخایر خون استان مواجه هستیم و چنانچه مردم که همیشه به کمک نیازمندان به خون آمده اند، به فکر نیازمندان باشند این کاهش جبران‌می شود و نیازمندان به خون، دغدغه کمبود خون را ندارند.

او افزود: از همه هم استانی‌ها به ویژه در گروه خونی O درخواست داریم در این ایام با مراجعه به پایگاه های سراسر استان نسبت به اهدای خون اقدام کنند تا کاهش ذخایر استان جبران شود.

میرزائی تصریح کرد: در پایگاه های انتقال خون پروتکل‌های بهداشتی کاملا رعایت می شود و وسایل معاینه ضدعفونی می ود و در صورتی که فردی کوچکترین علامت از هر بیماری داشته باشد، اجازه اهدای خون پیدا نمی‌کند لذا اهداکنندگان نگران ابتلا به کرونا در پایگاه ها نباشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=65026
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.