رئیس اتاق کرمان گفت:


آزمایشگاه‌های سنجش سموم محصولات کشاورزی کشور استاندارد نیستند

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان می‌گوید: حساسیت و حدتشخیص تجهیزات آزمایشگاه‌های سنجش سموم باقی‌مانده در محصولات کشاورزی کشور زیر حد استاندارد جهانی است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، سیدمهدی طبیب‌زاده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان می‌گوید: با راه‌اندازی آزمایشگاهی استاندارد در جنوب کرمان که از قطب‌های مهم کشاورزی کشور به شمار می‌رود این مشکل حل می‌شود اما راه‌اندازی این آزمایشگاه با این اهمیت در اولویت استان و کشور نیست.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه سم‌شناسی محصولات کشاورزی صادراتی جنوب کرمان هنوز برای استفاده کامل نیست گفت: دولت در این زمینه حمایت لازم را به عمل آورد.

طبیب‌زاده با اشاره به تکمیل بخش‌هایی از آزمایشگاه باقی‌مانده سموم در محصولات کشاورزی در جنوب کرمان افزود: راه‌اندازی موضوع به این مهمی در اولویت استان و کشور نیست که جای پیگیری و پرسش دارد.

وی اظهار داشت: براساس قانون محموله‌های صادراتی کشاورزی در صورت باقی‌ماندن سموم بیش از حدمجاز منهدم می‌شود و نداشتن آزمایشگاهی کارآمد، هزینه سنگینی برای کشور و استان کرمان به دنبال دارد.

رییس اتاق کرمان عنوان کرد: آزمایشگاهی برای اطلاع از باقی‌مانده سموم در استان کرمان نداشتیم و در کشور نیز چون دستگاه‌ها زیر استاندارد بودند تلاش شد این مشکل با راه‌اندازی آزمایشگاه در جنوب کرمان رفع شود.

وی گفت: بنا شد سازمان توسعه تجارت برای توسعه آزمایشگاه موجود باقی‌مانده سموم در جنوب کرمان تسهیلاتی قائل شود و ۲ ماه پیش نیز مقرر بود نماینده اتحادیه اروپا از این آزمایشگاه بازدید کند.

طبیب‌زاده تاکید کرد: اگر این آزمایشگاه تجهیز نشود در آینده برای صادرات محصولات کشاورزی به مشکل بر می‌خوریم و مدیران استان کرمان حتما موضوع را در دستور کار بگذارند تا این آزمایشگاه با سرعت بیشتری تقویت شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=101003
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.