ارمغان جاودان برای مردم سیرجان؛ رشد 40 درصدی اجرای پروژه فاضلاب در شهر سیرجان

یکی از پروژه های عظیم شرکت آب و فاضلاب که در شهر سیرجان در حال اجرا می باشد پروژه اجرای شبکه و تصفیه خانه فاضلاب این شهر است.

محمد طاهری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان طی گفتگویی در این زمینه گفت: با توجه به اين‌ كه 70 تا 85 درصد منابع آب شرب شهرستان سيرجان به فاضلاب تبديل و به وسيله چاه‌هاي جذبي به سفره‌هاي آب زيرسطحي تزريق مي‌گردد و عملا از چرخه مصرف خارج مي‌شود، تجديد فاضلاب استفاده شده مي‌تواند راهكار مناسبي براي تامين بخشي از آب مورد نياز باشد و بازچرخانی پساب حاصل از اجرای طرح فاضلاب در توسعه صنعتی اقتصادی حوزه شهرستان نیز نقشی اساسی دارد. 

وی افزود: از همه مهم‌تر اجراي پروژه فاضلاب و پساب حاصل از تصفيه فاضلاب مي‌تواند به حفظ منابع محدود آب كمك موثري كند. ممانعت از بالا آمدن سطح آب‌هاي زيرزميني و جلوگیری از آلودگي آب‌هاي زيرزميني و منابع آب شرب، و در نهايت تحقق اصل 50 قانون اساسي مبني بر حفاظت از محيط زيست از دستاوردهاي عظيم اين طرح‌ مي‌باشند.

Screen Shot 2020 01 15 at 9.21.24 AM

طاهری در ادامه گفت: در همین راستا پروژه اجرای شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب شهر سیرجان در سال 1395 با سرمايه گذاری 385 میلیارد تومان ، اجرا شبكه جمع‌آوري فاضلاب شهر سيرجان و ساخت تصفيه‌خانه با مشارکت سرمایه گذاری شرکت کیمیا آبرسان یاور زمین آغاز شده است .

وی افزود: طبق قرارداد منعقد شده مابين شركت كاريز و شركت آب و فاضلاب استان كرمان، اجراي شبكه فاضلاب شهري سيرجان به متراژ 388 كيلومتر در فاز اول و در مجموع 647 كيلومتر در تمام معابر شهر و همچنين احداث تصفيه خانه فاضلاب با دبي خروجي 600 ليتر بر ثانيه در دستور كار اين شركت قرار گرفته است .

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان در زمینه اشتغال زایی پروژه فاضلاب شهر سیرجان گفت: در حال حاضر شهر سیرجان به کارگاهی تبدیل شده و در گوشه و کنار شهر افراد مشغول به کار می باشند به گونه ای که در دوره احداث پروژه فاضلاب در سیرجان،برای بیش از 7500 نفر اشتغال زایی شده که از این تعداد2150 نفر به صورت مستقیم و 5375 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.

طاهری در ادامه پیشرفت اجرای پروژه فاضلاب در سیرجان را رضایت بخش عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 40 درصد شبکه فاضلاب در این شهر اجرا شده و پیش بینی می شود تا خرداد ماه سال آینده فاز اول آن به بهره برداری برسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=40426
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.