اصلاح الگوی کشت باید از برنامه‌های کاغذی فراتر باشد

معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: اصلاح الگوی کشت باید از برنامه‌های کاغذی فراتر رفته و عملیاتی شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، حسین مهرابی امروز دوم تیرماه در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بر لزوم توجه جدی به منابع آبی موردنیاز بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت:اصلاح الگوی کشت باید متناسب با آب مورد نیاز باشد و برنامه های لازم عملیاتی بشوند و نه اینکه روی کاغذ در این مورد برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان ظرفیت های بخش کشاورزی در اشتغال و اقتصاد خانوارهای جنوب کرمان اظهار کرد: به طور مسقیم و غیر مستقیم بیش از 50 درصد اقتصاد جنوب کرمان در گرو کشاورزی است و تولید بیش از چهار و نیم میلیون تن محصول کشاورزی نشان از ظرفیت بالایی است که در اقتصاد، اشتغال و مباحث اجتماعی موثر است.

مهرابی اولویت اول را در جنوب کرمان اصلاح الگوی کشت به صورت علمی و کشاورزی عنوان کرد و افزود: اولین مسئله در جنوب کرمان بحث اصلاح الگوی کشت است‌، در حالی مناطق دنیا در این موضوع هوشمند عمل می کنند. الگوی کشت در جنوب کرمان نیاز به اصلاح جدی دارد و خط مقدم این مهم کشاورزان هستند.

وی از همه دستگاه های تخصصی و علمی خواست تا اینکه در اصلاح الگوی کشت کمک کنند و اظهار کرد: همه بخش ها باید کمک کنند تا موضوعات بخش کشاورزی حل شوند و کشاورزی جنوب‌ کرمان به تحولات بزرگی نیاز دارد و سازمان جهاد کشاورزی باید مسائل بلند مدت را به همراه برنامه های کوتاه مدت دنبال کند.

معاون اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به بحران آب در بخش کشاورزی گفت: در جنوب کرمان از هر متر مکعب آب استفاده می کنیم و محصول تولید می کنیم اما ارزش کل محصول تولید شده به 3 هزار تومان هم نمی رسد و باید اصلاح الگوی کشت را از برنامه های کاغذی به عملیاتی تبدیل کنیم.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90370
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.