تقویت صادرات کشاورزی جنوب با ورود خارجی‌ها

مجوز ورود مستقیم ناوگان حمل ونقل خارجی به مزارع جنوب کرمان برای رفع مشکل صادرکنندگان محصولات کشاورزی صادر شد.

مدیر کل امور اقتصادی استانداری کرمان با اعلام این خبر گفت: خیلی از محصولات در مرز‌ها باید از ماشینی به ماشین دیگر منتقل و آسیب جدی به محصول وارد می‌شود که برای رفع این مشکل بزرگ در مسیر صادرات مجوز ناوگان خارجی صادر شده است.

به گفته رضا سنجری صادرات در سطح کلان دارای سه رکن گمرک، استاندارد و ناوگان حمل و نقل است و در بخش حمل و نقل مشکلاتی وجود داشت با توجه به اینکه محصولات کشاورزی در جنوب همزمان برداشت می‌شود ، در زمان پیک بار محصول، شاید بیش از سه هزار ناوگان لازم است.

او افزود: برای بازار رسانی سریع، کشتی تندرویی که در انزلی است و به سمت بنادر روسیه حرکت می‌کند با مکاتبات انجام شده با استانداری گیلان و مسئولان استفاده از ظرفیت این کشتی به صورت چارتر موافقت شده و زیرساخت صادرات آماده است.

سنجری تاکید کرد: در کنار صادرات محصول، عرضه مستقیم را نباید نادیده گرفت و این را هم از طریق شبکه تعاون روستایی پیگیری کردیم که در تمامی استان‌ها و شهرستان‌های سراسرکشور غرفه‌های عرضه مستقیم کالا در نظرگرفته شود و به صورت موقت این محصولات را مستقیم عرضه کنند که تنش قیمت را در کوتاه مدت بگیرد و افت قیمت نداشته باشیم.

پیش از این رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان میزان صادرات محصولات کشاورزی و باغی به بازارهای جهانی را 500 تا 700 هزار تن اعلام کرده بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63340
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.