تولید 6 و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان

عباس سعیدی با اشاره به تولید 6 و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان اظهار کرد: ارزش محصولات تولیدی بخش کشاورزی کرمان 20 هزار میلیارد تومان است.
وی به تولید 45 هزار تن مرغ در استان اشاره کرد و افزود: 18 هزار تن تخم مرغ، 21 هزار تن گوشت در شمال کرمان تولید می‌شود و تمام نهاده‌های بخش کشاورزی در استان و کشور تأمین است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: 90 درصد غذای مردم ایران را بخش کشاورزی تأمین می‌کند.

وی می گوید: جهاد سازندگی به منظور محرومیت زدایی اقدامات زیاد و مؤثری در بخش‌های محروم کشور انجام داده و این روحیه جهادی قابل تقدیر است.
سعیدی تاکید کرد: برای توسعه گلخانه‌ها در شمال استان باید زمان بیشتری گذاشت زیرا هر هکتار گلخانه هیدروپونیک برای بیش از 10 نفر اشغال ایجاد می‌کند و علاوه بر این محصولات سالمی در این گلخانه‌ها تولید می‌شود و اشتغال این بخش پایدار است.
وی از این گلخانه‌ها را مانند چاه نفت دانست و ادامه داد: بخش کشاورزی در سالهای تحریم توانست غذای مردم را تأمین کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی به خودکفایی استان در تولید محصول گندم با وجود خشکسالی‌ها اشاره کرد و گفت: 55 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم به 35 هزار هکتار رسید در حالی که تولید این محصول با انجام اقدامات علمی و اصولی در واحد سطح افزایش پیدا کرد.
وی خاطرنشان کرد: راه اندازی گلخانه‌ها یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی است به گونه‌ای در این بخش به عنوان چاه نفت از آنها یاد می‌شود و امسال 100 هکتار برنامه کشت گلخانه‌ای داریم و سال گذشته این رقم 45 هکتار بود.
سعیدی ایجاد گلخانه‌ها را فرصتی برای سرمایه گذاری می داند و اظهار کرد: بازگشت سرمایه در این طرح‌ها ظرف 2 تا سه سال است و اکنون زمینه صادرات محصولات گلخانه‌ای اکنون فراهم است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29076
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.