لزوم حرکت به سمت کشاورزی هوشمند در کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه شرکت‌های تولیدکننده ماشین‌آلات کشاورزی، گفت: باید از کشاورزی بومی با کمک مبتکران و تحصیل‌کرده‌های این حوزه به سمت کشاورزی هوشمند حرکت کنیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه سیزدهمین نمایشگاه کشاورزی و ادوات و نهاده‌های استان کرمان گفت: ماشین آلات کشاورزی تا ۱۲ سال قبل عقب بود و شرکت‌هایی مانند تراکتورسازی تبریز مشکلاتی داشتند.

او افزود: خوشبختانه در ۴ سال قبل با حمایت‌ها و نیز توسعه دانش بنیان‌ها این‌ها دوباره پا گرفتند.

او تصریح کرد: این باعث افتخار است که در نمایشگاه کشاورزی امسال این حجم از اقدامات خوب را شاهد بودیم.

زاهدی بیان کرد: با اتفاقات خوبی که در نمایشگاه‌هایی نظیر این نمایشگاه رخ داده، امیدوارم بتوانیم صادرات خوبی در بخش کشاورزی و ماشین آلات آن داشته باشیم.

او تاکید کرد: باید از کشاورزی بومی با کمک مبتکران و تحصیل کرده های کشاورزی به سمت بهره وری بیشتری با کشاورزی هوشمند برویم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در جنوب کرمان به ویژه جیرفت و کهنوج محصولات زیادی داریم که برخی سال‌ها یا برداشت نمی‌شود یا روی زمین رها می شوند، مانند پیاز، سیب زمینی یا گوجه که نمایندگان شرکت‌های نهاده، کود و ادوات کشاورزی باید در بحث تولید کشاورزی به کمک این کشاورزان بیایند.

زاهدی افزود: صنایع جنبی کشاورزی و غذایی باید ارتقا یابد؛ چرا که متاسفانه در این بخش ما ضعیف هستیم.

او تصریح کرد: باید این صنایع بتوانند کمک کنند که محصول روی هوا نرود؛ زیرا ضربه به کل تولید کشور وارد می‌شود.

زاهدی تاکید کرد: وزارت جهاد، بنیاد نخبگان و صندوق نوآوری شکوفایی باید دست به دست هم دهند تا از نظر مالی، تسهیلاتی و حتی مشارکت در ریسک پذیری برای کمک به تولید کمک کنند.

او بیان کرد: وضعیت به گونه‌ای است که کشاورز می‌خواهد نوآوری جدیدی ایجادکند؛ اما با مخاطره روبرو می‌شود، جا‌هایی که منابع دارند می‌توانند با مشارکت و ریسک پذیری، بسترسازی کنند تا ایده پا بگیرد.

سعید مدیر نمایشگاه بین المللی کرمان نیز در این مراسم، نمایشگاه کشاورزی را جزو بهترین نمایشگاه‌های برگزارشده دانست.

او از برخی حاشیه سازی‌های رسانه‌ای درخصوص نمایشگاه انتقاد کرد.

در پایان از غرفه‌های برتر دربخش‌های مختلف قدردانی شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80161
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.