هجوم حرکت سنگ‌های روان مرز بحران را در فهرج رد کرد


روستای ده‌ میر شیر در فهرج خالی از سکنه شد

فرماندار فهرج گفت: خشکیدگی خوشه‌های خرما خسارات قابل توجهی امسال به کشاورزان فهرجی وارد کرد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرماندار فهرج در گردهمایی جمعی از کشاورزان فهرجی گفت: خشکسالی خوشه‌های خرما امسال در فهرج نسبت به سال جاری‌ گذشته متفاوت‌تر بوده است.

سعیدنیا افزود: یکی از مشکلات کشاورزان هجوم و حرکت شن‌های روان به مزارع است و ۵۰ درصد روستا‌های بخش نگین کویر فهرج در معرض هجوم حرکت شن‌های روان قرار دارند و روستای ده میر شیر در این بخش خالی از سکنه شده است.

وی با اشاره آثار مخرب و زیان بار سوسک حنایی سرخرطومی به کشاورزان توصیه کرد از انتقال هرگونه پاجوش و نخل درخت خرما به شهرستان فهرج در فصل کشت درخت خرما خودداری کنند و هرگونه جابجایی پاجوش درخت خرما از شهرستان‌های همجوار به این شهرستان ممنوع است و برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

فرماندار فهرج افزود: از خرید هرگونه پاجوش و انتقال آن به شهرستان از شهرستان‌های همجوار کشاورزان خودداری کنند.

همچنین موسی غضنفرآبادی نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ۲۶ دی‌ماه سالروز فرار شاه خائن از کشور گفت: شاه خائن افزون بر هزار و ۹۲۰ میلیارد دلار ثروت از این کشور به یغما برد و این بزرگترین سرقتی است که در طول تاریخ بشریت انجام شده و بزرگترین سرقت و اختلاس در جهان است و در این زمینه مردم عزیز پویشی در فضای مجازی راه‌اندازی کردند.

غضنفرآبادی افزود: یکی از قوانین توهین به ملت ایران قانون کاپیتولاسیون بود که مجرمان آمریکایی اگر در ایران مرتکب جرمی می‌شدند محاکمه و تحت تعقیب قرار نمی‌گرفتند این محاکمه فریب و مسخره کردن ملت ایران بود و کاپیتولاسیون بزرگترین توهین به ملت ایران بود.

او در ادامه گفت: در بخش کشاورزی خدمات بسیار خوبی انجام شده است.

او همچنین با اشاره به توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی اظهار داشت: آمریکا، اسرائیل و عربستان هزینه‌های زیادی خرج می‌کنند تا سیاه نمایی کنند و مسیولین را به مردم بد جلوه دهند.

غضنفرآبادی گفت: اکنون دشمنان روی اذهان و ذهن نسل جوان کار می‌کنند و می‌خواهند چهره سیاهی از جمهوری اسلامی به آن‌ها ارائه دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=100655
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.