مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان خبر داد:


شترهای سرگردان جاده رفسنجان- نوق توقیف می‌شوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان از تعیین‌تکلیف شترهای بلاصاحب و سرگردان در محور رفسنجان- نوق و برخی باغات شهرستان خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، علی باقری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: موضوع شترهای سرگردان در جاده رفسنجان- نوق را بارها پیگیری و جلساتی را با ساربانان و شترداران شهرستان برگزار کردیم و حتی تعهد و صورتجلسه شده که اگر اتفاقی بیفتد، پاسخگو خواهند بود.

او افزود: تمام شترداران شهرستان بر این نکته تأکید دارند که شترهای موجود در شهرستان همگی پلاک‌گذاری شده‌اند و اگر شتری بدون پلاک باشد، متعلق به شترداران این شهرستان نیست.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان تصریح کرد: با توجه به اعلام منابع طبیعی شهرستان که در منطقه جاده رفسنجان- نوق پروانه چرا وجود ندارد، در جلسه‌ای که امروز برگزار شد مقرر شد اگر شتر در این مسیر یا در برخی باغات رؤیت شد، به‌عنوان دام غیرمجاز شناخته و با دستوری که از دادستان اخذ می‌شود و موافقت دادستان، دام توقیف شود.

باقری در خصوص انتشار تصاویری از تعداد زیادی نفر شتر در محور رفسنجان- نوق که روز گذشته در فضای مجازی منتشر شد، توضیح داد: قطعاً این تعداد شتر بلاصاحب و بدون ساربان نیستند چرا که هر نفر شتر قیمت بالایی دارد و نمی‌تواند بلاصاحب باشد. امیدواریم با تصمیمی که امروز گرفته شد این دام‌ها ساماندهی شوند.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان هم‌چنین از مالکان باغاتی که شترها به باغات آنان خسارت وارد می‌کنند، درخواست کرد شکایت خود را ثبت کنند تا بتوان با روش قانونی موضوع را پیگیری کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109439
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.