معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شمال کرمان:


شناسنامه بهره‌برداری کشاورز وارد فاز عملیاتی شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شمال کرمان گفت:سامانه شناسنامه کشاورز می‌تواند جایگزین مناسبی برای سامانه‌های جهاد کشاورزی باشد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، در نشستی که باحضور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی وجمعی از کارشناسان این سازمان برگزار شد سامانه شناسنامه بهره برداری کشاورزی توسط نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان معرفی شد.

محمدرضا پورخاتون معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمان بعد از ارائه قابلیت‌های سامانه به همت نظام مهندسی، اظهارکرد: باتوجه به ضرورت چنین طرح هایی، باید بستر‌های عملیاتی شدن این مدل کار‌ها فراهم شود.

او تصریح کرد:در توافق شفاهی که با نظام مهندسی داشتیم  سامانه طراحی شده بعد از تایید نهایی در دو شهرستان به صورت پایلوت اجرایی می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمان با تاکید برهمکاری با سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: درادامه کار ماگفت و گو‌هایی برای تفویض اختیار خواهیم داشت، چرا که این سامانه درآینده می‌تواند خدمات زیادی به بخش کشاورزی ارائه کند.

پورخاتون اظهارکرد: هزینه خوبی که نظام مهندسی برای این طرح در قدم اول انجام داده، نشان از اعتماد سازی در نظام مهندسی است.

او بیان کرد: این طرح درآینده می‌تواند به نوعی جایگزین سندمالکیت زمین‌های کشاورزی باشد.

معاون جهادکشاورزی شمال کرمان افزود: یک نسخه از شناسنامه بهره برداری کشاورز که محصول این سامانه است به جهاد کشاورزی استان ارسال می شود تا نظرات کارشناسان نیز روی آن اعمال شود.

محسن کمال الدینی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی استان در این نشست با معرفی سامانه شناسنامه بهره برداری کشاورز گفت: یک کار نیمه تمام با هزینه ۷۰ میلیون تومان در شهرستان انار در دست انجام داریم.

کمال الدینی بااشاره به اینکه شناسنامه طراحی شده سند مالکیت نیست افزود: این سند براساس خود اظهاری کشاورز در سامانه بارگذاری می‌شود و در آن قید شده که این برگه سند مالکیت نیست و برای هراقدام عملیاتی باید از مراجع ذیصلاح استعلام شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرمان اظهارداشت: اگر فرایند اجرای کار سامانه در کل استان اجرایی شود می‌توان حتی صدور حواله‌های کود را نیز براساس این سامانه انجام داد.

او بیان کرد: تعرفه انجام کار با تخفیف بالا لحاظ شده وانتظار می‌رود جهادکشاورزی دراین راستا حمایت لازم را انجام دهد.

کمال الدینی گفت: انتظار داریم مسئولان جهاد کشاورزی استان در نهایت توافق درون استانی برای اجرای این طرح انجام دهند، ما در مراحل بعدی کار به دنبال اشاعه دادن این سامانه به دیگر نقاط کشور هستیم.

اوتصریح کرد: این سامانه می‌تواند جایگزین یا قابل اتصال به برخی سامانه‌های جهاد کشاورزی در حوزه معاونت برنامه ریزی شود، عملیات اجرایی این سامانه درکلیه شهرستان‌ها آغاز شده است.

کلیه دارندگان زمین زراعی وباغی در آینده نزدیک می‌توانند نسبت به ثبت مشخصات زمین کشاورزی خود اقدام وشناسنامه‌ای برای زمین خود دریافت کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78384
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.