استاندار کرمان در نشست خبری:


صنایع آب‌بر کار استان را قفل کرده | پرت آب کشاورزی هم بیش از صنعت و شرب است

استاندار کرمان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه استان برای توسعه نیاز به آب دارد و برخی صنایع آب‌بر هستند و کار قفل شده است، گفت: ظرفیت معدنی خوبی در استان برای سیلیس داریم، اما آب نداریم .

به گزارش کرمان‌نو، محمد‌مهدی فداکار با بیان اینکه قرار است هم در بخش صنعت و هم در بخش شرب به استان کمک شود، گفت: در بخش شرب تا پایان سال پروژه آبرسانی ۴ شهر شرقی استان تا پایان سال انجام می‌شود و پروژه بعدی جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت است که با حضور وزیر نیرو کار شروع می‌شود.

به گفته او کمک آبی کرمان و رفسنجان از آب صنعت حاصل می‌شود و کار پروژه خرسان هم شروع خواهد شد و این پروژه به همراه پروژه جیرفت کلنگ زنی می‌شود.

استاندار کرمان در این جلسه بار دیگر بر صرفه‌جویی آب در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: پرت آب کشاورزی هم بیش از صنعت و شرب است.

فداکار با بیان اینکه از خط اول صنعت ۲۰۰ میلیون متر مکعب گل‌گهر و مس استفاده کرده که فعلا آن‌ها آب زیاد است، گفت: ۵۰ میلیون متر مکعب از این آب برای صنایع استان می‌آید.

او در ادامه افزود: از محل خط دومی که به یزد می‌رود حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب برای کرمان است .

خروج سرمایه ۲۰ هزار میلیاردی درست نیست

استاندار کرمان عدد خروج سرمایه ۲۰ هزار میلیاردی از استان که رییس پیشین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آن را اعلام کرده بود نادرست خواند.
فداکار در ادامه افزود: هر کسی ممکن است هر عددی مثل ۱۰ هزار یا ۳۰ هزار میلیارد را اعلام کند اما این اعداد درست نیست.

فداکار: در پست‌های غیرسیاسی و حرفه‌ای تاکیدی بر جابه‌جایی نیست

استاندار کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به جابه‌جایی مدیران و شعار تغییرات در دولت گفت: جابه‌جایی اصل نیست و در پست‌های غیرسیاسی و حرفه‌ای تاکیدی بر جابه‌جایی نداریم.
فداکار در این جلسه در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص صف‌های طولانی در جنوب کرمان گفت: حدود یک میلیون لیتر قاچاق سوخت در استان صورت می‌گیرد و چاره‌ای جز این مسئله نیست.

او در این رابطه افزود: خیلی از همین افرادی که در صف سوخت هستند، قاچاق سوخت انجام می‌دهند و یک عده‌ای شغلشان قاچاق سوخت شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=101155
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.