رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان:


ضریب دانش در حوزه کشاورزی باید افزایش یابد

به گزارش «کرمان نو» احمدپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در اولین نشست خبری گفت: با توجه به تغییر اقلیم باید سازگاری با آن را دنبال کنیم و اجرای آن از طریق تغییر الگوی کشت است که باید یک الگوی کشت با افق بیست ساله تهیه شود.
احمد احمدپور جلگه با اشاره به شعار سال اولویت کاری خود را برنامه‌های پژوهش محوری عنوان کرد و افزود: باید ضریب دانش را در تمام برنامه‌های مجموعه کشاورزی افزایش بدیم، اگر ده درصد در این راستا پیشرفت داشته باشیم شایسته است.
او اضافه کرد: اثرات کشاورزی ما در سطح یک منطقه نیست و کشاورزی ما از سطح استان فراتر است.
به گفته‌ی احمدپور جامعه ما مستقیم یا غیر مستقیم به کشاورزی گره خورده و تاثیر امنیت غذایی بر جوامع ثابت شده است و این وضعیت در جنگ اوکراین به وضوح دیده شد.
او‌ به مشکل صادر نشدن محصولات گلخانه‌ای جنوب مثل فلفل دلمه‌ای و خیار گلخانه‌ای در سال گذشته اشاره کرد و گفت: به دلیل مشکل عدم‌ صادرات در سال گذشته که دامن گیر گلخانه داران و همه اقشار درگیر این چرخه از جمله سردخانه‌داران مراحل صادرات محصول اطلاع داده شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با تاکید بر مسئله بحران آب تصریح کرد: خیلی از محصولات ما با تولید یک کیلوگرم آن ۱۶ لیتر آب مصرف می‌شود که باید با روش‌های بروزرسانی سیستم‌های آبیاری با حداکثر استفاده از آب راندمان را بالا برد.
او افزود: باغات قدیمی باید در این منطقه اصلاح‌ شوند و تولید نهال سالم باید در اولویت باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=92809
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.