با تقدیر از محمد خیراندیش


مدیرکل جدید جهاد کشاورزی استان کرمان معرفی شد

آیین تودیع و معارفه مدیرکل جدید جهاد کشاورزی استان کرمان برگزار و داوود بیگلری به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم،آیین تودیع و معارفه مدیرکل جدید جهاد کشاورزی استان کرمان صبح امروز با حضور موسوی، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی برگزار با تقدیر از محمد خیراندیش، مدیرکل سابق، داوود بیگلری به عنوان مدیرکل جدید جهاد کشاورزی استان کرمان معرفی شد

در این آیین محمد خیراندیش، مدیرکل سابق جهاد کشاورزی استان کرمان با تسلیت ایام شهادت امام علی (ع) اظهار داشت: خدا را شاکر هستم که بار مسئولیت از دوش من برداشته شد؛ دی‌ماه سال ۱۴۰۰ این مسئولیت را به عهده گرفتم و قول دادم تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت انجام بدهم و امیدوارم که محقق شده باشد.

وی با بیان اینکه مسئولیت‌ها تمام شدنی است و به هر حال می‌گذرد و قرار نیست یک‌نفر برای همیشه مسئولیت داشته باشد، گفت: وزارت صمت باید ۴۰ درصد نیروهای خود را برای تنظیم بازار در اختیار وزارت جهاد کشاورزی می‌گذاشت که بعد از شش ماه نیروها و امکانات پس گرفته شد.

مدیرکل سابق جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه نیروهای متخصص کشاورزی را برای نظارت بازار به‌‌کارگیری کرد و در واقع از کار اصلی خود بازماندند، افزود: سال ۱۴۰۱ سال بسیار سختی در حوزه کشاورزی برای کشور و سخت‌تر برای کشاورزی استان کرمان بود.

وی با بیان اینکه سرمازدگی سختی‌های زیادی بر کشاورزان استان تحمیل کرد و کرمان رتبه اول خسارت سرمازدگی در کشور را داشت، ادامه داد: ۱۵ هزار میلیارد تومان خسارت سرمازدگی در استان کرمان بود و سیل و خشکسالی نیز از دیگر خسارت‌های وارده به باغات کشاورزی استان بود.

خیراندیش با اشاره به اینکه در حوزه زراعت عملکرد کشت گندم استان خیلی خوب بود، بیان کرد: بیش از هزار هکتار کشت قراردادی گندم در استان داشتیم و برداشت گندم امسال ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر از سال‌های قبل بود.

وی با بیان اینکه رتبه اول پرداخت تسهیلات حوزه کشاورزی در کشور را داشتیم، گفت: سیل سال گذشته خسارت زیادی به کشاورزی شمال استان کرمان زد و بیش از ۸۰۰ رشته قنات استان از ۳۰ تا ۱۰۰درصد کاملاً تخریب شدند که با دست خالی دوباره احیا شدند.

مدیرکل سابق جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ تولید مرغ در استان به ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار جوجه‌ریزی رسید و آمار ما افزایش خیلی خوبی داشت، افزود: از محل فروش اموالی که بیش از ۳۰ سال به صورت مستهلک در سازمان نگهداری می‌شد بیش از ۱۳ میلیارد تومان برای جهاد کشاورزی عایدی داشت که هزینه ساخت ساختمان جدید می‌شود.

وی با بیان اینکه رفع تداخل اراضی کشاورزی در استان پیگیری جدی شد، ادامه داد: در پنج ماه گذشته ۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در سطح شمال استان کرمان رفع تداخل شده است.

خیراندیش با اشاره به اینکه استفاده از بخش خصوصی یکی از کارهای مهم جهاد کشاورزی در این دوره بود، بیان کرد: همین ظرفیت باعث افزایش تولید مرغ به‌عنوان بخشی از ماموریت‌های سازمان بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103035
2 نظرات
  1. زهراصیفوری می گوید

    باسلام تبریک به مهندس بیگلری عزیز.وارزوی موفقعیت.خداروشکرمیکنم.خواهشمندم نسبت به تغییرمدیرجهادکشاورزی شهرزرندهرچه زودتراقدام نمایید که هیچ ارزشی برای کشاورزان قائل نیست وکمکاری وبرخوردنامناسبی دارند باتشکر

  2. رضاایرانمنش می گوید

    باسلام وتبریک به مهندس اقای بیگلری بزرگوار.باتوکل به خدا ان شاالله نسبت به تغییرسمت اقای محمدی مدیرجهادکشاورزی شهرستان زرنداقدام نمایید.ماکشاورزان زرندی ازاین مدیرنالایق راضی نیستیم.به امیدتغییروتحول درشهرزرند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.