پسته کاران از فروش پسته به دلالان خودداری کنند

نماینده سیرجان و بردسیر و رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان از عزم جدی دولت و مجلس برای حمایت از پسته کاران خبر داد.

نشست شهباز حسن پور رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با مهندس زاد بوم معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران به همراه نمایندگان اتاق بازرگانی استان و جمعی از صادر کنندگان به منظور بررسی موانع و مشکلات صادرکنندگان پسته و ارائه راهکارهای مناسب در تهران برگزار شد.

شهباز حسن پور در نشست خود با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه دولت و مجلس مصمم به حمایت از تولید کنندگان و صادر کنندگان پسته هستند، گفت: در این شرایط تورمی قیمت واقعی پسته با توجه به قیمت های سموم، کود و مشکل نبود اب بالای 200 هزار تومان است، اما متاسفانه عده ای دلال با جو سازی کاذب بدنبال تصاحب پسته مردم به قیمت ارزان هستند.

وی افزود: موکدا به تولید کنندگان سفارش میکنم که پسته خود را به دلالان نفروشند.

حسن پور با بیان اینکه مشکلات تعهد ارزی صادر کنندگان یکی از موانع تجارت این کالای ارز آور است، عنوان کرد: در روز های آینده در جلسات ویژه با وزیر جهاد کشاورزی، رییس و مسئولین بانک مرکزی، کمیسیون اقتصادی و صادر کنندگان و با حضور جناب اقای دکتر فدایی استاندار محترم، این مسائل و مشکلات مورد رسیدگی جدی قرار می گیرد.

نماینده سیرجان و بردسیر  ادامه داد: عزم جدی دولت بر حمایت از صادر کنندگان پسته است ضمن اینکه باید میان صادر کنندگان واقعی و دلالان تمایز قایل شد.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان، حمایت دولت از تولید کنندگان پسته در پرداخت تسهیلات لازم و به موقع به آنها، مدیریت بازار و سایر ملزومات را از جمله پیگیری های مشترک مجمع نمایندگان استان کرمان و نماینده عالی دولت در استان دانست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=53525
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.