پیش بینی برداشت ۱۲هزار تن مرکبات در ارزوئیه

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: تا پایان فصل برداشت در این شهرستان بیش از ۱۲ هزار تن مرکبات برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: تا پایان فصل برداشت در این شهرستان بیش از ۱۲ هزار تن مرکبات برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.
به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، پورعبدالله گفت: کاربرداشت مرکبات دراین شهرستان از اوایل آبانماه آغاز شده وتا اسفندماه ادامه دارد.

به گفته او سطح باغات مرکبات این شهرستان بیش از هزار هکتار است و ارقام مرکبات شامل پرتقال (معمولی، ناول، توسرخ)، نارنگی، گریپ فروت، لیمولیسبون بوده وعمده کشت مرکبات شهرستان در منطقه وکیل آباد است.

پورعبدالله می‌گوید: به طور متوسط از هر هکتار بیش از ۱۲ تن محصول برداشت می‌شود، که پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۱۲ هزار تن محصول برداشت شود وتا کنون ۴۰ درصد از باغات مرکبات شهرستان برداشت وروانه بازار شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی ارزوئیه گفت:در فصل برداشت مرکبات برای بیش از ۱۰ نفر در روز به ازاءهر هکتار کارگر فصلی اشتغالزایی می‌شود.

به گفته او هر کیلوگرم پرتقال ناول در محل باغ به قیمت ۱۸ هزار تومان از کشاورز خریداری می‌شود و کشاورزان محصول برداشتی را برای مصرف داخلی شهرستان وسایر استان‌ها ارسال می‌کنند.

محصول پرتقال شهرستان ارزوئیه به دلیل دارا بودن اقلیم مناسب ومستعد این شهرستان از طعم و رنگ وکیفیت بسیاربالایی برخوردار است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84278
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.